Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

r-mod+action replay problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• r-mod+action replay problem

Hej!

Har ett litet problem med min ps2.

Har satt in ett r-mod i min maskin och använder action replay.Och mina psxkopior fungerar som de skall,samt cdr versionerna av ps2 fungerar oxå.
    Men nu så hade en kompis laddat ner Ett spel från internet,och jag gjorde exakt som man har sagt att man skulle göra.Men det fungerar inte.
    Kan det vara att det är ett ntsc spel.
    Eller fungerar det bara med nedladdade pal versioner??
    Fungerar mitt ntsc spel om jag löder in min neo 2.2chip..?

Är tacksam för snabbt svar...

Vad jag vet så ska det gå spela ntsc spel så länge du har ett modchip. Om du har en gammal tv som inte klarar ntsc så kanske det inte funkar.
    Någon annan får rätta mig om jag har fel.......

Comment

När man laddar spel från t.ex dc så är de inte säkert att dom funkar, för att det inte är en fullversion av spelet.

Comment

du kan inte boota 80mins spel utan rmod + neo2.2 combo. detta är antagligen ditt problem eftersom det flesta rippar man laddar ner är just 80mins rippar.
        "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X