Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När man ska lödda ett mod chip !

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• När man ska lödda ett mod chip !

Tjena fick mitt chip till min ps2 idag.. tänkte stoppa in det i morgon, men vill höra med er lite erfarnare om vissa grejer först

Vilket är lättast ?

* Att lödda fast kablarna på chipet först sen montera det på moderkortet

* Att lödda fast kablarna i moderkortet och sen fästa på chipet

Det är väl den största frågan just nu, har ni även andra tips att dela med tar jag gärna emot dem

Tack på förhand !

Löd fast kabeln på moderkortet först, dra den snyggt över moderkortet och fixera gärna med lite tejp eller smältlim. När det är klart så kapa kabeln till perfekt lagom längd och löd fast den på chippet. Använd aldrig superlim e.dyl.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Min erfarenhet säger att man fäster sitt chip på nåt bra ställe på moderkortet först ( där det inte kan komma ikläm osv) Det finns oftast ett förslag. Sedan fäster du kablarna för på moderkortet och sedan chippet ..Lycka till..

Comment

tack för tipsen, tur jag frågade...

jag hade tänkt fästa på chipet först och sen moderskortet.. hehe
        oki... får väl se hur det går

Comment

så, då var man inne!

öppnat ps2 helt och ska fundera på vart jag ska sätta chipet

Man skojjar verkligen inte bort hur smått det är...shit.. minimala lödpunkter :S
          Last edited by DI@BLO; 2004-03-05, 16:40.

Comment

"Bakslag"

fan, är för smått... måste fan ha bättre löddkolv och minkrosop för att se.. lämnar in den till en kille som löddar den åt mig..haha

någon som vill lödda den för under 300:- ? ..hehe

Comment

Varmtlim fungerar mkt bra! De flesta modinstallatörer använder det för att säkra kablarna. Iof behöver man inte säkra de flesta kablarna om man håller dem någorlunda korta och gör ordentliga lödningar.

Comment

är inte så dyrt att få ett modchip installerat längre. speciellt inte om du bor i sthlm.
                "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X