Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Version av ps2

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Version av ps2

Tja, Jag har funderat på att chipa mitt PS2 men undrar om min version SCPH-30004 är för gammal för att chipa eller om de fungerar som vanligt?

Sen så har jag en kompis med version 30004 R som också vill chipa, kommer de funka? Vilken version av dessa två är bäst o vad skiljer dem åt?

Jag vet att de säkert redan finns många liknande trådar men har kollat igenom ett par o har inte hittat något så jag orkar inte leta mer .

Tack på förhand!

30004 R - V5

och din är en V3 (eller 4 om du har inbränt varnings logga i botten)

Inga problem att chippa v5.. men om du har en V3 kanske du får svårt att hitta nåpgon som "vill" göra det. (vissa chippare vägrar/vill inte chippa V1-3)

V5 är nyare (=bäst)
    Last edited by DI@BLO; 2004-03-09, 19:16.

Comment

Aa okej, tack. Men om jag nu hittar en som vill göra de åt mig så borde jag väl göra de? Eller riskerar jag att min PS2 förstörs?

Comment

Förstör han din PS2 är det väll hans problem. Det du kan råka ut för är att du inte kan läsa dina backups pga att lasern är dålig.

Comment

hehe aa de sant, Men om jag ser att den funkar när jag testar den där finns de någon risk att den förstörs senare?

Comment

risken finns alltid... men köper du ett nyare chip slits den inte mer än om du inte hade chipat den.

Comment

Aa okej, då blir de väl att jag sätter in ett chip=). Tack!

Comment

du kan testa och se ifall din ps2 kommer kunna läsa dina backups.
                bränn en film dvd på en bra dvd-r skiva. kan ps2an spela den så kan du prova att chippa.
                "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

aa okej, är de samma sak om man testar såna här thailand filmer? Dem är ju typ brända dvd.

Comment

Original inlägg av Iceman87
                    aa okej, är de samma sak om man testar såna här thailand filmer? Dem är ju typ brända dvd.
                    nej, det är tryckta. dvs det funkar mycket bättre.
                    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X