Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dnas crackat!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Kan bara säga en sak, förargligt........
    Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Läste att sony har börjat banna consoler som använder svartlistade disk ids:/
      så det är bäst att inte tanka andras ids om man inte vill riskera att aldrig mer komma online.
      "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Kan någon skriva steg för steg hur man gör så att man kan spela online med chip? Jag kan inte snälla hjälp mig, ni kan maila mig eller adda mig på msn Derenik1986@*******.com!

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Comment

du behöver ta reda på vad ditt orginal spel har för disk id. sedan använder du ett program (kolla ps2ownz.com start sida, kommer inte in just nu) som patchar din backup image och låter dig skriva in disk id:et.

har ingen nätverks adapter själv så jag kan inte förklara bättre. Frågar kan ställas på ps2nfo.com forum.
          "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Original inlägg av Lynx
            du behöver ta reda på vad ditt orginal spel har för disk id. sedan använder du ett program (kolla ps2ownz.com start sida, kommer inte in just nu) som patchar din backup image och låter dig skriva in disk id:et.

har ingen nätverks adapter själv så jag kan inte förklara bättre. Frågar kan ställas på ps2nfo.com forum.
            Hur tar man reda på vad min spels disk id är?

Comment

Original inlägg av Derenik
              Hur tar man reda på vad min spels disk id är?
              ps2ownz.com har även verktyg för detta. Information hittas på samma plats där du hittar programmen för att patcha backupen.

Notera att det enbart fungerar med lagliga backups av dina egna orginal, och det är tveksamt om det är lämpligt att göra detta med imports så Sony ser allt om dig och lätt kan banna dig permanent ifrån online tjänsten om de misstänker att du bryter mot deras regler.. När du går online så ser Sony ditt PS2 serienummer, modellnummer, spelets DNAS nummer, nätadapterns serienummer med mera (dvs all info du angav när du registrerade dig och som har angivits i samband med nätverksspelande, plus spelets DNAS nummer och antagligen mer info om din PS2). Och det är nog bara en tidsfråga innan Sony har "löst problemet" så att inte ens lagliga backups funkar, iaf på nyare spel.

Comment

Lite offtipic, men om man bara har en chipad maskin men med ett orginalspel typ SOCOM II så är det inga problem att spela online, eller? För så som för Xbox live då man har en chippad box så blir man bannad även om man har spelet orginal.

Comment

har du det som orginal så stänger du av chippet och kör utan problem. funkar dock inte med chippet på. Alla nya chip går att stänga av.

chip jag vet att man inte kan stänga av är

messiah 1
                  magic 2
                  neo 2-4
                  origa
                  titan

Comment

vart ska man lägga in filerna

?

Comment

någon som kan skriva en guide hur man ska göra, inte så lätt när man får 3 zip filer man inte vet vad man ska göra med dem.

Comment

Har du laddat ner de filerna från den här tråden så är det rätt så gamla. Ladda ner de nyare på t.ex. ps2ownz.som. Jag tog ner en CD-isofil som jag brände ut som man utläser Disc-IDt från originalspelet och sedan en patchare som man skriver in Disc-IDt i och som sedan patchar spelets ISO-fil. Enkelt & smidigt.
                        PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

Lite förvirrad här, de har lyckats gå runt DNAS men om du kör backupspel så blir du bannade av Sony?

Och hur fungerar det med NTSC? fungerar cracket bara med pal spel om du har pal maskin? kan man köra NTSC spel som har DNAS på en chippad ps2 om man använder cracket?

Comment

finns det ingen chans att "åka fast" eller bli bannad?

Comment

Original inlägg av Ganon
                              finns det ingen chans att "åka fast" eller bli bannad?

Inte vad jag har märkt!!
                              Jag har spelat så sedan de crackade det...men en risk finns säkert!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X