Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Väntan, väntan, väntan på NEO4

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hur gör man när man rippar?
    Finns det något program eller man gör det manuellt? Kanske finns någon bra sidan som man kan läsa om det på?
    Jag skulle gärna vilja lära mig men vet ej hur?
    Hör av er ifall ni vet hur man gör!
    Tacksam för svar

Comment

www.psxcopyworld.com är ganska bra

Comment

www.megagames.com har oxå bra info och rip info...

Comment

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by ktd:
          [B] Men med Neo4 (med Neo2 & 2.2 oxå) kan du ju spela importerade spel. Köp ett Ps2 spel fråm tex USA. Bränn (eller ripa om det är ett DVD spel) om det och sen är det ju bara spela så fingrarna glöder...

[B]</font>
          Rippa, bränna etc. etc. För mycket jobb. Jag har inte ens en DVD i datorn till att börja med... Köper jag spelet och har ett chip så vill jag kunna köra det med en gång utan patchar och swappar och så vidare. Och eftersom det är ett chip på gång, så kan jag tänka mig att vänta lite till och lägga pengarna på ett chip som gör exakt det jag vill. Hade NEO4 kostat 400-500 spänn så är det en sak, men nu kostar det tre gånger så mycket, utan att göra det jag verkligen vill att det skall göra.

Comment

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Robert:
            Rippa, bränna etc. etc. För mycket jobb. Jag har inte ens en DVD i datorn till att börja med... Köper jag spelet och har ett chip så vill jag kunna köra det med en gång utan patchar och swappar och så vidare. Och eftersom det är ett chip på gång, så kan jag tänka mig att vänta lite till och lägga pengarna på ett chip som gör exakt det jag vill. Hade NEO4 kostat 400-500 spänn så är det en sak, men nu kostar det tre gånger så mycket, utan att göra det jag verkligen vill att det skall göra.</font>
            Tråkigt för dej att du tycker så för du går miste om en massas bra spel som kommer bra mycket tidigare i Japa & USA. Men om man inte har råd eller kunskapen så förstår jag att man vill ha ett chip som klarar ALLT inkl. koka kaffe...

Comment

Jo, det är lite irriterande att behöva vänta. Enda orsaken till att jag chippade min psx var för att jag tröttnade på väntetider (resident evil 2 hade en väntetid på 4 månader mellan USA-release och europa-release) och spel som aldrig släpptes (ff tactics, xenogears, parasite eve, tactics ogre). Men än så länge är det ingen fara. Spelen som släpps i USA verkar masa sig över hit i hyfsad takt. Fast det förstås - om Xenosaga bara släpps i USA så får jag vidta desperata åtgäder...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X