Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DVD låter konstigt, efter chipp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• DVD låter konstigt, efter chipp

Lödde in ett DMS3 chipp i ett v4, första gången gick det att spela ett bränt spel i 5min,fast DVD:n lät konstigt och sedan dog ps2:et. Plockade isär det och lödde om plus-kabeln, var inte riktigt nöjd med den, tryckte också ner alla andra kablar mot kortet. startade med ett orginal spel, gick bra att spela, satte i mitt brända DVD-rip spel, det startade, fast DVD:n brummade på mycket mer än vanligt, så jag stängde av det. Vad är fel? Kass DVD?

kan vara kass kvalitè på dina dvd-r testa andra märken

Comment

eller utsliten laser... inte helt ovanligt.

Comment

Kan det bero på att jag brännde spelet på en CD, har ingen DVD brännare, har hört att cd-skívor ska låta mer?

Comment

Självfallet låter CDs mer eftersom att de snurrar mkt fortare. Datan ligger tätare packad på DVDs så därför behöver de inte snurra lika fort som en CD.

Comment

Original inlägg av TomasAlmgren
            Självfallet låter CDs mer eftersom att de snurrar mkt fortare. Datan ligger tätare packad på DVDs så därför behöver de inte snurra lika fort som en CD.
            Innebär det att det blir extra påfrestande för lasern om man använder cd-r? Alltså dör ps2:an fortare om man använder cd-r backups istället för dvd-r?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X