Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Angående PS2 version SCPH-50004 (V9/V10) där lasrarna slutar fungera

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Dom har styrchippet modifierat, så att vi slipper byta ut varenda PS2 vi säljer....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för dina snabba svar Hansi
      Beställde en dms3 ps2 idag.

Comment

Vilken modifikation är det som gäller om man ska skydda sig emot att lasern ger upp. Ersätter ombyggnad av 5V till LA chippet --- resistorerna i serie till spolarna?
        Så det räcker altså med att bygga om så LA chippet matas med 5V.

Mvh Kent

Comment

Inga resistorer
          Endast 5v modden.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tackar för svaret . Var resistor modden bara aktuell när inte modden för La chippet hade kommits på?

Comment

Original inlägg av kent_82
              Tackar för svaret . Var resistor modden bara aktuell när inte modden för La chippet hade kommits på?
              Exakt.

Comment

jag har en äldre ps2:a 30004 r... samma problem med min, fast flyttar jag linsen med fingret så långt bak det går (vet inte om det är så bra att göra så) så flyttas den tillbaka av sej själv när man startar den... kan det vara spolarna som har pajjat då med tanke på att den kan röra sig åt ett håll??? den tolalvägrar att börja snurra...

Comment

Flyttade ut i en ny tråd istället.....
                  Last edited by Rain; 2004-09-02, 21:50.

Comment

Är det där styrchippet till 5V ngt man rekomenderas att göra även på en omiddad PS2a? För det är nu den andra jag får hem från SONY Tyskland pga ngt som dom inte vill säga vad det är men jag misstänker att det är styrchipet som ballar ur (tillverkningsfel) verkar det som tycker jag
                    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Hej! ni moddade min ps2 (SCPH-50004) i mitten av maj i år med ripper 2 gold.
                      Behöver jag tänka på det här med lasern?.
                      Den fungerar felfritt.

Comment

Att modifiera styrchippet till 5V är det något man kan ge sigg på själv?? Är det jätte känsligt om man gör något fel?
                        Ps2 v.9 Ripper 2
                        120Gb WD Caviar
                        HDLoader

Comment

Jag har inte sagt att jag vet allt men nu tycker jag vi lägger ner detta, det hör inte till tråden.
                          Ps2 v.9 Ripper 2
                          120Gb WD Caviar
                          HDLoader

Comment

sony har gort ett till verknings fel .styrchippet är 12volt .det ska bara vara 5 volt anars smällter lasern sönder
                            om psxcare är ett bra ställe för dom som vill chipa sin ps2a
                            då bytter dom ut styrchippet.
                            nå bytter ni ut styrchippet till kunder ?
                            BANNED:
                            Listat registreringskoder för kommersiella program i forumet!!

Comment

Du har missförstått något, läs om tråden från början. Man kopplar helt enkelt om chippet från 12v till 5v. Man byter bara chippet om det är sönder, men då brukar även lasern vara sönder = billigare att slänga skiten och köpa nytt.

Comment

men en tekniker har sagt att dom bytter bort sonys orginal styrchipp som är 12volt mot ett som är 5volt helt gratis där jag lämnade in min ps2a
                                till mig sa deras tekniker att dom plockar bort 12volt styrchippet
                                och säter ditt ett som är 5volt
                                om du har rätt då har deras tekniker sagt helt fel till mig
                                BANNED:
                                Listat registreringskoder för kommersiella program i forumet!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X