Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Angående PS2 version SCPH-50004 (V9/V10) där lasrarna slutar fungera
funderar på att chippa mitt ps2 scph-50004. hört mycket om problemet med pajade lasrar.
om man gör så att styrchippet får 5v ström istället för 12v kan man då vara "ganska säker" på att lasern inte pajar. om man också matar ut skivan i tid när man hör att den har svårt att läsa skivan.
funderar på att chippa mitt ps2 scph-50004. hört mycket om problemet med pajade lasrar.
om man gör så att styrchippet får 5v ström istället för 12v kan man då vara "ganska säker" på att lasern inte pajar. om man också matar ut skivan i tid när man hör att den har svårt att läsa skivan.
Ja
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
om man har chippat sitt ps2 hos er fixar ni med strömmen till styrchippet då?
Ja
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Spolarna har faktiskt en funktion utöver att ha en viss resistans...dom skall skapa ett magnetfält som flyttar omkring laserhuvudet så att det kan fokusera och följa dataspåret på skivan...
Tänkte bara höra om någon har varit med om att det inte funkar att mata styrchipet med 5V. Har varit med om 2maskiner som inte ha velat funka med det.
Men flera andra har funkat bra på 5V. Men Sony kanske har gjort någon ändring på V9/10 eftersom dom maskinerna som jag inte kunnde fixa det på fortfarande funkar bra. Nu har jag inte haft tid att kolla med villken spänning styrchipet hade på dom maskinerna det inte funka, eller kolla om det är samma styrchip. så jag får skämmas lite för att jag känner mig lat nu
Blixten100: Det går att köpa lösa spolar men det kostar nästan lika mycket som lasern så det är knappast värt det.
Spolarnas uppgift är att styra laserlinsen. Focus och Tracking
Comment