Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vissa spel låser lasern?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vissa spel låser lasern?

Testade att ladda BaldursGate Darkalliance 2 och fick felmedelandet "Disc error" så jag stoppade in ett annat spel som jag spelade bara några minuter innan och fick samma fel där med.. Så testade ytterligare ett spel som fungerat tidigare och samma fel där, sedan startade jag ett orginalspel och då startade det... Så jag testade Baldursgate igen men samma fel, Disc error. Och inget annat fungerande spel funkade men nu fungerade inte heller orginalspelet. Efter en liten stund så funkade dock dom andra kopiorna + orginalspelet igen...

Vad kan det vara som orsakar det? Kan säga att lasern låter väldig annorlunda när själva problemet uppstår. En gissning är att lasern inte går tillbaka helt ut och därför inte nollställer sig och pga det inte vill läsa andra skivor. Om det är fallet hur nollställer man lasern utan att skruva upp ps2an och göra det manuellt?

Det du tänker på är väl kalibrering av lasern? Fast jag skulle kolla så att det inte är någe skit på laserögat först, backup spel är ju drygare att läsa än orginalspel. Det finns hårdvaru guider på www.ign.com som handlar om Disc Read Error, lär mera där!

Comment

Original inlägg av Psyde
      Det du tänker på är väl kalibrering av lasern? Fast jag skulle kolla så att det inte är någe skit på laserögat först, backup spel är ju drygare att läsa än orginalspel. Det finns hårdvaru guider på www.ign.com som handlar om Disc Read Error, lär mera där!
      Fick precis min ps2a 2dagar innan det inlägget från psxcare.. Och dom hade installerat en helt ny laser (sa dom iaf)

Kommer ihåg att jag hade ett liknande fel på min vanliga mp3-cdspelare, helt plötsligt kunde den sluta läsa cd-skivor oavsett om dom funkat tidigare eller inte. Lösningen va så simpel att jag hade upp locket och peta tillbaka lasern till sitt startläge lite försiktigt. Det var så att den inte hade gått helt ut till startläget och därför inte ville påbörja läsning av nya skivor
      Last edited by Lucifeer; 2004-07-04, 02:34.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X