Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jäkligt dåligt PSXCARE!

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hansi! Gta 3 har har jag fått ut av en kompis som laddat hem det åt mig och bränt ut det. Som du kanske vet så går det att ladda hem rippar på dvd-spel. Det funkar också utmärkt hemma hos brorsan. Samma sak med Shaun Palmers snowboarding. Också Dvd-ripp, funkar klockrent hemma hos brorsan. Vi använder oss av samma grejer. Som sakt alla spel som kräver 80 min cd-r skivor fungerar inte, men de spel som bara kräver 74 min skivor fungerar klockrent, jag bränner dock även dessa på 80 min. Så cd-r skvivorna kan det ju inte vara fel på eftersom 74 min spel fungerar på dem. Har provat verbatim nu också och det är samma sak där. Läste på ett annat inlägg där du (HANSI) skriver att ní alltid provar era maskiner innan ni skickar dem. Uppenbarligen så har ni missat att prova spel som kräver 80 min skivor på min ps2a, för ni kan ju inte påstå att den fungerade med era backups (eller?).

Comment

Eftersom vi inte håller på med dvd-rips så har vi endast 1:1 kopior av cd-baserade spel på cd-skivor och 1:2 kopior av dvd-baserade spel på dvd-r.

Du får gärna skicka in ett par av dina skivor till oss så kan vi testa på ett par olika PS2 och försöka se vad det beror på om det inte fungerar.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Grabbar , bootar ni med rätt skiver? Som ni vet så måste boot skivan vara större än vad innehållet på cd skivan är.

------------------
        Redcheat

"PsX & Ps2 Will always Rock"
        Redcheat

"PsX & Ps2 Will always Rock"

Comment

Jag har origa, samma här kan inte starta spel som är över 650 mb . Alla andra spel funkar...

Comment

Brännde om 007 Agent under fire och GTA 3 på Verbatim CD-R. med Clone-CD i 1X hastighet.
            Det fungerade bra. TESTA FLERA GÅNGER MED ERA SPEL. Ibland blir det svart bild bara, nästa gång funkar det, för mig iallafall. Jag har NEO 2.2. Örjan

Comment

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Redcheat:
              Grabbar , bootar ni med rätt skiver? Som ni vet så måste boot skivan vara större än vad innehållet på cd skivan är.

</font>
              Vilken boot skiva ska man använda då?
              Du som tycks veta

Comment

Jag har en V5r maskin me origa.
                brände ut ett spel (GP2) på 700Mb i dag funkade perfekt
                Som boot DVDregion X..

[This message has been edited by JompZ (edited 16 February 2002).]
                .:JompZ:.

Comment

Går det att bota med DVD region X på V5r?
                  Final Fantasy, will never be the Final Fantasy!

Comment

Japp jag har den

stoppa i skivan..STÄNG AV MASKINEN.. SÄTT PÅ MASKINEN..välj region..tryck x..byt skiva..tryck på eject..=))) funkar
                    .:JompZ:.

Comment

Har faktiskt samma problem med neo4 när det gäller detta.
                      Jag har beställt en DVD brännare dock så jag ska kunna göra backups av mina DVD importer snart utan att testa rippar på dom. Men jag testade detta med 650 meg size limit och det är samma för mig. Är det över 650 meg på *sätt in vilken skivtyp du vill* så bootar inte maskinen :/ Den ser skivan som en PSone skiva i browsern och när man trycker på den så blir det en svart bild ett tag sedan tebaks till browsern. Detta gäller även non DVD spel som är över 650 meg.

Jag hoppas att det funkar att köra backups på DVD roms, börjar bli orolig nu när jag såg detta problem.

Comment

Jag har fixat ett 80-minuters spel att testa med, så vi skall prova på några PS2 och se vad som händer.
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det går inte att boota shaun plamers snowboarding med DVD Region X.
                          För liten T.O.C
                          JW

Comment

Shaun palmer fungerar utmärkt att boota hemma hos min brorsa!!!!!!!! men inte hemma hos mig som sakt..... vi använder oss båda utav dvd-region x.

Comment

Visserligen har jag ett Neo 2.0 och AR2 1.3, men jag kan få igång vilken skit som helst (CD) med DVD Rip metoden. HK silver, dvdrippar, &gt;650MB, whatever...

Instruktioner finns här t ex:
                              http://www.geocities.com/excessiveplay/neo22.htm

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X