Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp!!! snälla jag köpte en grej och mitt ps2 gick sönder!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hjälp!!! snälla jag köpte en grej och mitt ps2 gick sönder!!

Jag köpte swap magice + slide tools men när jag FÖLJDE beskrivningarna så drog jag ut lucken men nu så när man trycker på öppna knappen så händer inget. HJÄLP VAD GÖR JAG?? jag gjorde så som stog men skiten går sönder !

Dätta hände på 5 min!!!

Snälla Hjälp vad gör jag???
    Smartxx Lt Opx
    www.ozgur.webb.se

händer ofta att slädmekanismen hoppar ur om man är oförsiktig med slide card.
    ps2/xbox/psx/snes/nes/megadrive/wii

Comment

men hur eller vad gör jag ska jag lämna in mitt ps2 fixar någon det då??
      Smartxx Lt Opx
      www.ozgur.webb.se

Comment

Det är ju bara att plocka isär den och försöka fixa ihop mekanismen riktigt igen, om du inte våldat sönder något så fixar det sig nog. Har du garanti kvar på den så ryker den när du öppnar den men den är ju ändå förbrukad eftersom du ovarsamt orsakat en fysisk skada på den.
        PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

Jag tror inte att jag har våldat sönder!
          men om jag lämnar in det fixar någon det va inte så svårt eller???

men om jag kommer till psxcares butik då visar la dom hur man gör med swap magice 3
          eller???
          Smartxx Lt Opx
          www.ozgur.webb.se

Comment

Klart du våldat sönder den och förvärvat din garanti om du har någon! Du har ju använt ett redskap som inte PS2an är byggd för att användas med och orsakat fysisk skada på PS2an. Det är ju antagligen bara att plocka isär den och montera tillbaka släden i sin infästning, det är inte speciellt svårt och det synns tydligt hur den skall sitta när den är isärtagen.

Comment

jo jag undrar om man ska lirka ut luckan genom att skruva på kugghjulet eller??

men om jag kommer till psxcares butik då visar la dom hur man gör med swap magice 3
              eller???
              Smartxx Lt Opx
              www.ozgur.webb.se

Comment

Annars så har du ju instruktionen hur du gör med Slide-Card här:
                http://www.success-hk.com/manual/slide-tool/index.htm

Comment

Jo jag anvende mig av den men nu vet nog jjag hur jag ska anvenda slidecard men jag måste ju laga titt ps2 först men vet inte hur man gör!

Ge mig tips om ställen i gbg som lagar om ni kan några????????
                  Smartxx Lt Opx
                  www.ozgur.webb.se

Comment

Jag vet inga ställen som servar PS2or annan än PSXcare men antagligen så kommer det att kosta en slant eftersom de som arbetar vill ha en slant till lönen.

Om jag inte minns fel så om man vill få in släden igen om den hoppat ut ur mekanismen så är det bara att öppna locket, se till så den vita pinnen på höger sida under släden löper i sitt spår i släden och skjuta tillbaka allt ihop igen.

Comment

>>danne.sk
                      Har du msn??
                      för jag har ett par bilder och sådant som jag undrar över!

Du kan ju himla mycket och tack för alla svar men det går la inte att lägga in bild på denna sida va??
                      Smartxx Lt Opx
                      www.ozgur.webb.se

Comment

eller någon annan som är kunnig för den delen!
                        Smartxx Lt Opx
                        www.ozgur.webb.se

Comment

Skaffa ett konto, vilket är gratis, på denna sida http://upl.silentwhisper.net/ och ladda upp bilderna där och länka sedan till dem här i forumet så skall jag se om jag kan hjälpa dig.

Comment

ja det kan jag ju göra tack för tipset
                            Smartxx Lt Opx
                            www.ozgur.webb.se

Comment

>>danne.sk
                              Kolla på denna bild (måste zoomas in för att se texten!)

http://upl.silentwhisper.net/uplfold...den_fasnat.JPG
                              Smartxx Lt Opx
                              www.ozgur.webb.se

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X