Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp!!! snälla jag köpte en grej och mitt ps2 gick sönder!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Det ser ut som om släden har hamnat snett. Och om inte jag minns fel så måste man väl ta bort frontpanelen på släden om man skall använda Slide-card.

Kan du inte skruva isär PS2an och locket över hela mekaniken ock lägga upp en bild hur det ser ut där, och eftersom PS2orna ser lite olika ut beroende på version så skulle du kunna säga vilken du har? Jag har en v9a liggandes isärtagen här brevid så det skulle vara lättast om du hade en sådan.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

http://upl.silentwhisper.net/uplfold...0/IMG_1807.JPG
      Smartxx Lt Opx
      www.ozgur.webb.se

Comment

min är vertion 12eller 3!!
        Smartxx Lt Opx
        www.ozgur.webb.se

Comment

Original inlägg av Ozgur
          min är vertion 12eller 3!!
          v3 är europeiska release maskinen.
          v12 är psTwo elller "slim ps2"

min släde hoppade ur en gång på min gamla ps2a (v3) bara att öppna skalet, skruva av cd/dvd läsar höljet och sätta tillbaka släden. det är en ganska simpel konstruktion, du kommer se hur det ska va.
          det är en vit pigg som ska sitta i ett spår på cd slädens undersida

om du fortfarande känner att du inte kan fixa det så för du ta och lämna in den..
          Last edited by Lynx; 2005-01-17, 20:12.
          "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

men vart kan jag lämna in det i Göteborg??
            Smartxx Lt Opx
            www.ozgur.webb.se

Comment

http://upl.silentwhisper.net/uplfol...d0/IMG_1807.JPG

kolla på denna sida och visa hur man gör!
              Smartxx Lt Opx
              www.ozgur.webb.se

Comment

fel denna http://upl.silentwhisper.net/uplfol...d0/IMG_1807.JPG
                Smartxx Lt Opx
                www.ozgur.webb.se

Comment

ingen av länkarna fungerar..

du måste skruva av cd släden. under Sony texten på släden sitter två små skruvar, skruva av dom.
                  "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Snälla Hjälp!!

Går lasern sönder av kort med bilixt????
                    jag har lagt släden på plats nu men den läser inte spelen eller DVDfilmerna utan bara CDskivor!!
                    Smartxx Lt Opx
                    www.ozgur.webb.se

Comment

låter inte bra. har tyvärr ingen aning om ifall lasern är kännslig för blixt men eftersom det är en v3a du ahr så kan jag inte tönka mig att det fanns mycket liv kvar i den. Synd.

Comment

ok
                        Smartxx Lt Opx
                        www.ozgur.webb.se

Comment

men eftersom jag har varit inne vid laser och kan ha kommit åt den så är det la inte hundra att den är sönder ellerr?`???????
                          Smartxx Lt Opx
                          www.ozgur.webb.se

Comment

Eftersom den slutat läsa DVDer så är lasern antagligen trasig eller feljusterad eller så är det något annat fel som orsakar det. Det är jättesvårt att säga vad som är fel om man inte felsökt den. Prova att justera upp lasern närmare skivan.

Comment

Jo nu har jag gort det men jag tror att det är sönder men går det att kolla om lasern är sönder??
                              Smartxx Lt Opx
                              www.ozgur.webb.se

Comment

Eftersom den inte läser riktigt är den nog tyvärr det, annars så är det något annat fel men för att lämna in och felsöka & ev. reparera så blir det nog billigare att köpa nytt. Eller så stoppar du in HD och hör HD Advance från CD om den läser dem riktigt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X