Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DUO2 Problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• DUO2 Problem

Har lött i ett duo2 ship i min version 5 ps2:a. Får dock ingen signal till bilden men den fungerar bra förutom det. Släden matar och den har ström och allting men ingen bild. Har öppnat den och kollat igen men hittar inget speciellt.

Har hört att man skall ha grövre kablar till jord och plus polerna, jord hittar man lätt på installationspapperet men plus vet jag ej vart den finns. Någon som kan hjälpa mig med detta? Någon som haft / har samma problem?

Jag har exakt samma problem och vet tyvärr inte heller hur det ska lösas.

Comment

plus 5 volt finns bland de sladdar som kommer ut genom kontroll portarna. L´Skarva in dig på den röda kabeln som kommer ut därifrån. Då har du en +5volt källa.
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Blixten100
        plus 5 volt finns bland de sladdar som kommer ut genom kontroll portarna. L´Skarva in dig på den röda kabeln som kommer ut därifrån. Då har du en +5volt källa.
        Kontrollportarna? Finns ingen synlif kabel någonstans på ps2án så hur vet jag vilken jag skall ta? Skall jag skala på flatkabeln??? Finns det ingen annan +5 volts källa?

Comment

Vart finns det instruktioner om hur man löder in detta chip???

Comment

här kan du se mer av den varan
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Duo2Se ingen bild.... Vad hände???

Tjaba!
              Jag lödde in ett Duo2Se chip i en ver. 5. När jag provkörde så fick jag fram en bild i ca 10 sekunder, sen blev det svart, dvs bilden försvann. Chippet hade jag placerat nära jordpunkten.

Sedan läste jag på forumet att man skulle löda in chipet med så korta kablar som möjligt och att den inte var känslig för långa + & - kablar. Då placerade jag chipet så nära PS2:ans "original chip" som möjligt. Provkörde, men ingen bild. Svart i rutan...

Lödde då bort chipet och provkörde, men fortfarande ingen bild.

Finns det någon här som har en förklaring till vad som hände eller någon som vet vad jag ska göra för att få fart på playstationet? Tacksam för alla svar....
              Mr. Klåfinger..... heheheheeee....

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X