Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hejsan, problem med DMS4 EZI LITE

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hejsan, problem med DMS4 EZI LITE

Hejsan allihop, igår kopplade jag ihop mitt DMS4 EZI LITE, när jag satte på det o skulle spela ett vanligt spel (inte bränt spel) så börja den låta konstigt. Det stog "reading disc" så jag väntade lite, till slut så small det, en blixt for genom ps2an. jag kollar under ps2an om det va nånting där som har gått sönder, det var det, på sätt och vis..

En STJÄRNMEJSEL hade kortslutit mitt ps2 eftersom den låg under o tog emot nätaggregatet, nu e frågan, vad gör jag?
    Måste man köpa en ny säkring eller vad ska jag göra?
    Installerade chipet med deras oficiella installationsanvisningar.

Väldigt tacksam för svar !
    /Adam

Enklast och säkrast är att byta nätdelen, c:a 500:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okej, men jag är inte helt säker på att det verkligen var den där stjärnmejseln som gjorde hela skiten, utan att det kanske var felkopplat.
      Några frågor:
      1. Är det fel på DMS4 EZI guiden?
      2. Vad kostar det att lämna in ett ps2 till er?

Comment

Det blir bara sådana ljuseffekter när man kortsluter nätdelen. Börja med att byta den iaf... EZI guiden är korrekt, men på vissa "lysdiodskontrollplattor" är + och - tvärtom mot vad dom borde.

Vad det kostar beror på vad vi måste göra i slutändan. 700-1500:- beroende på om vi bara skall fixa nätdelen eller om vi även skall få ett chip att fungera.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X