Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS2 problem, hackig film och frusna sekvenser, osynkat tal, etc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PS2 problem, hackig film och frusna sekvenser, osynkat tal, etc

Jag fick just min splitternya PS2:a (med DMS4 Lite) tillbaka från reperation på PSXcare. Innan jag skickade iväg den fungerade den inte alls, nu fungerar den... lite grann. Brända spel som fungerat klockrent innan i alla lägen, fungerar knappt alls i "force pal" läge. Filmerna hackar, ljudet blir osynkat, spel hänger sig, etc etc. Om jag INTE väljer "force pal" i ToXic menyn, får jag feta ränder i över och underkant av skärmen, men det fungerar för det mesta.
    Vad ska jag göra? Vad kan detta fel ha att göra med?

Ring oss 08-643 26 13
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Och prova igen om problemen uppstod precis när du fick hem den...kallt ute+varmt inne = kondens bildas = den kan inte läsa skivorna
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har testat flera gånger, men med samma resultat på USA eller JP spel. PAL fungerar klockrent utan hackande sekvenser. Om jag kopplar in PStwo:n på en nyare TV hemma hos föräldrarna så kan jag helt enklet strunta i att välja "force pal" och bara köra på "colour carrier" då fungerar allt bra och jag slipper svarta linjer i över/nederkant av skärmen. Det som är så konstigt är att jag aldrig haft det här problemet innan, trots att jag spelat på samma tv, med samma typ av chip - med samma brända spel.
        Jag ringde er idag och fick svaret att jag skulle prova att bränna på en annan typ av dvd-skiva. Men det känns inte direkt som det kommer att hjälpa, med tanke på att jag slipper hackande sekvenser om jag klickar av "force pal".

Comment

Ja, kör du force pal så blir det nog inte bättre resultat. Force pal är ett "nödläge" man bara skall använda om tv:n inte kan visa bilden alls annars.

Comment

Vad ska jag göra då? Flasha om chippet? Lite desperat.

Comment

Låt bli att köra force pal

Comment

Men då får jag ju fula ränder! Som inte ska behöva vara där med det chippet på den tv:n!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X