Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

US PS2 + mod?.. (komplett)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• US PS2 + mod?.. (komplett)

Tjenare.

Jag äger en amerikansk PS2a moddad med ett Neo2. Min boot-skiva är så repig så den startar ca 1 gång av 20, jag kan inte kolla på svenska DVD filmer (eg. inte så stort problem, men det är jobbigt att inte kunna hyra film), jag kan inte spela svenska spel (jobbar på ett ställe som säljer dom, så det är ett ganska stort minus ), etc etc.

När kommer ett komplett chip till en amerikansk PS2a?!?.. Man kan ju installera ett Messiah men då måste man skaffa fram ett regfri-DVD chip för en US PS2 nånstans, det finns ju ingen DVD RegionX direkt. När kommer ett Messaih som klarar av regionsfriheten..?

Nån som vet?..

/Andy - längtar

Det är tveksamt om det någonsin kommer en regionslösning för NTSC PS2 då dessa tydligen har ett för litet buffertminne någonstans.

Detta innebär att dom helt enkelt inte klarar av uppspelning av PAL-filmer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Aj.. är du säker?.. Jag tyckte jag såg ett DVD-regfri chip på Neo skaparnas sida precis innan dom stängde ner den.. Jag minns att jag funderade på om det var värt att ha två olika chip, det stod att det funkade med _alla_ PS2...

/Andy - annars får de väl bli en DV-444 trots allt

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X