Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lusifer mod??

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lusifer mod??

Såg det här i ett annat forum:
    "Hi to all,
    I just read the models confirmation on this forum, and it is great work!

A new mod, designed by some specialized Greek technics,
    will come out this week I hope, for beta testing.

-- We hope to be compatible with all worlds consoles

NTSC
    PAL
    JAP

-- All versions

scph-3000x
    scph-3000xR

-- All other mods

The installation is Plug&Play and it will boot with AR2 or GS2 swap tricks.

I personally tested in all PAL consoles, and it is working as it was designed for!

But, I do not have any NTSC/JAP PS2, so I would like, before manifacturing it, to test it in these systems also. Lusifer mod, is a NO LIMIT MOD

- <Lusifer mod> + <Solder installation>--> for future PS2 models compatibility!
    - <Lusifer mod> + <1G-Plug In>--> for Plug&Play installation in 1st Generation consoles.
    - <Lusifer mod> + <2G-Plug In> --> for Plug&Play installation in 2nd Generation consoles.
    - <Lusifer mod> + <3G-Plug&Solder> --> for all backups support, with 3 easy solder points!
    - <Lusifer mod full edition> --> Compatible with all PS2 models in the WORLD !!!

The installation is so easy, that a 12 years old boy, can do it in 10 minites, without damaging or effecting in PS2 mainboard !!!

If you really want to play dvd-rips, then you have to combine Lusifer mod, with:
    - neo2.2
    - neo-key
    or you can use Lusifer full with 3 easy solder points...

But remember, Lusifer mod haven't been manifactured yet, or tested 100%
    I hope that this week, will proove our theory in action...!"

Nått att kolla upp kanske?

------------------
    BANNED

Låter som någon mer advancerad form av R-Mod...

Comment

http://www.help-forums.com/showthrea...threadid=12120

Slänger med länken.Antingen mycket skitsnack eller nått jävligt bra.

------------------
      BANNED

Comment

Det är ingenting mer speciellt än ett R-mod med kontaktering så att det passar "alla" modeller av PS2, samt eventuellt med ett inbyggt NEO 2.2 så att man kan starta backuper >74 minuter (men då krävs lödning)

Inte direkt något att bli upphetsad över...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
          Det är ingenting mer speciellt än ett R-mod med kontaktering så att det passar "alla" modeller av PS2, samt eventuellt med ett inbyggt NEO 2.2 så att man kan starta backuper &gt;74 minuter (men då krävs lödning)

Inte direkt något att bli upphetsad över...
          </font>
          Hmm så som jag uppfattade det så va det ett chip i stil med messiah fast det funkade på fler maskiner och hade fler funktioner.
          <font face="Verdana, Arial" size="2">
          If you really want to play dvd-rips, then you have to combine Lusifer mod, with:
          - neo2.2
          - neo-key
          ---&gt;or you can use Lusifer full with 3 easy solder points...
          </font>
          R-mod med 3 lödpunkter som ger samma funktioner som messiah.

------------------

[This message has been edited by Bullit (edited 07 April 2002).]
          BANNED

Comment

Nej, det är inte samma funktionalitet som Messiah, hur kan du komma fram till det?

Det är samma funktionalitet som R-mod + NEO 2.2 med kontakter för alla modeller av PS2.

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Kan man spela importspel (PSX & PS2) i original med denna?

Comment

PS1 import original fungerar, men alla PS1 importspel går i 50Hz.

PS2 import original fungerar inte.

Comment

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
                  Nej, det är inte samma funktionalitet som Messiah, hur kan du komma fram till det?

Det är samma funktionalitet som R-mod + NEO 2.2 med kontakter för alla modeller av PS2.
                  </font>
                  Det stog ju faktiskt att man kunde kombinera med neo 2.2 eller slänga dit 3 lödpunkter för full funktion.Dom länkar till messiahs hemsida(eller vad det nu är).

http://www.messiah.gr/english/stealt...oot_ar2_v2.htm

[This message has been edited by Bullit (edited 08 April 2002).]
                  BANNED

Comment

3 lödpunkter från lucifer-full = dom har NEO2.2 inbyggt i sin R-mod...

Dom länkar till china-messiah eftersom dom även säljer Messiahchip.

Comment

jag såg denna bild som är ett aprilskämt

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X