Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket Chip Ska jag Köpa?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilket Chip Ska jag Köpa?

Hej!

Ska chipa mitt PS2 och det finns flera chip ute på marknaden och jag vet inte vilket jag ska köpa.

Jag ska snart köpa hårddisken till den och då spela över nätet så chipet får inte störa.

Snälla Hjälp Mig!

Jag tycker att Messiah2 är funkar Bäst!
    DMS3 har flest funktioner.....
    (DMS3 kommer nog hoppas jag att bli lika bra som Messiah2)

Så det är bara att välja =)

Comment

Både DMS3 och Messiah 2 PRO går att stänga av, så även om jag inte testat onlinefunktionerna ännu så är jag säker på att det inte skall vara några problem om man stänger av chipet innan man startar ett onlinespel.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag tackar för hjälpen grabbar!

Min kompis har en XboX med Excuter 2 chip och han laddar ner filmer på datan och för över dom till XboXen och spelar upp dom på sin tv.

Kan jag göra så om jag har Messiah2 chip och hårddisk.

Comment

Troligtvis så kommer man väll kunna det, men du får nog vänta ett tag tills dom släpper HD till Ps2 som sagt.

PSP 1.5 Jap Original, 4gb Hd, 2x batteri (3.40 flash)
          Xbox (Flashad, ej chippad)
          Xbox 360 (iXtream 1.2)
          EEE 901 WinXp

Comment

linux

hd till ps2 är redan släppt säljs tillsammans med ett linux paktet till ps2 kräver ett 8mb minnes kort som enbart kommer användas till linux utgåvan

Comment

Linuxkitet + hårddisk är nog inte samma produkt / används till samma saker som det hårddiskkit som är tänkt att användas för spel...
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

mycket möjligt men det måste ju komma nån mjukvara först så du kan använda hdn till ps2:an =) har inte läst några planer på en hd till ps2 som skall användas till spel på mycket länge var i början då ps2 släpptes som jag hörde mycket men nu har det varr rättt tyst har bara sett en hd till ps2 som säljs med linux men jaja

Comment

Final Fantasy XII eller nåt skall väl vara det första spelet som utnyttjar hårddisk.

Comment

Final Fantasy X-2 (c) Square ?

om det är Final Fantasy X-2 (c) Square du menar är det släppt i japan och det finns ingen info om något hårddisk stöd

Comment

I USA betatestas just nu ett kit med Final Fantasy XI och hårddisk. En betatestare har skickat sitt kit till DMS3-teamet så att DMS3 chippet kan få en uppdatering så att det fungerar med hårddiskbioset.

Jag såg även att en ny DMS3 uppdatering kom ut idag med lite finesser

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X