Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

80 mins problem med R-mod

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 80 mins problem med R-mod

För er som bedagat svårigheter att starta 80 mins CD-R skivor (även kallade DVD-rippar) med R-mod, är det någon som orkar beskriva hur det yttrar sig.

Vill helst verifiera att det är det som är problemet för mig innan jag trycker i Neo 2.2 också.

En del verkar ju kunna köra 80mins med bara R-mod, vad jag förstått ?

Mitt tony hawk stannar efter att ha laddat en liten stund, är det då skivan, eller att det är 80 mins som är problemet tro ?

Att spelen är brända på en 80min-skiva har ingen betydelse, problemet uppstår när den brända kopians TOC är större än bootskivans TOC.

Det finns dock ett sätt att komma runt problemet utan att installera ett till chip, nämligen att förminska TOC-storleken på kopian genom att t.ex. rippa bort något mer, eller ibland bara stuva om filerna. En bra sida för att ladda hem "patchar" som förminskar TOC-storleken så dom funkar med R-mod är http://www.spiv.de/ps2

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X