Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svart/Vit bild med brända NTSC filmer?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Svart/Vit bild med brända NTSC filmer?

Hej!
    Jag har problem med färgen på NTSC filmer på dvd(brända). Jag har provat allt jag kan komma på men det är bara stabil svartvit bild. Nån som har nåt tips? Vilken av L/R knapparna ska man hålla inne osv. Jag har en RGB men e inte 100% på att den funkar, nån som vet var man kan köpa en som funkar till 100%? Eller måste man köpa en NTSC to PAL konverter.

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=3468

Beroende på firmwareversion i dms3 chippet kan du få färg om du håller ner någon av L/R knapparna vid uppstart som du antydde, men jag minns inte vilken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok

Tack. DMS3:s forum är ju nere för ombyggnad men imorgon onsdag skulle troligtvis den nya firmwaren 2.0 släppas så man får väl hoppas att den funkar då.

Comment

Detta skulle komma på den nya firmwaren:
        * You can now force all games to use the native video mode of your console (PAL, NTSC)
        Betyder det att det blir färg?

Comment

Ja...men kanske bara med spel, det står ju inget om film...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nope, man får väl hoppas då....

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X