Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NTSC och PAL

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• NTSC och PAL

Hej! Jag har för ett tag sedan köpt en ps2 med dms3-chippet (kör nyaste FW). Går det att slå av så att konsolen inte försöker konvertera NTSC-filmer till PAL? Min TV klarar bägge formaten. Ser jag en NTSC-film på PS2an så hackar bilden. Det är precis som på min vanliga DVD då jag valt att den ska konvertera NTSC->PAL. Väljer jag där att jag har en "MULTI"-TV så får jag inte det problemet. Min vanliga DVD-spelare har dött och jag tänkte använda PS2an som DVD istället.

Det finns även flera alternativ i settings-menyn som jag inte kan ändra av någon anledning.

Något förslag på vad som kan vara fel?

Håll in L1+L2+R1+R2 när du startar din PS2 och prova ändra de olika alternativen där.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok, jag ska ta och göra det. NTSC-spel fungerar utan problem, det är bara DVD-filmer jag har problem med. Jag ska genast ta och prova ditt tips.

Comment

Det fungerade, tackar så mycket för hjälpen!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X