Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Verbatim DVD-R 8x + NEC ND-3520 DualLayer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

har inte testat med ritek men princo funkade perfekt...

Comment

har kört mer ritek och dom har fungerat perfekt... ND-2500 brännare patchad med DL stöd...
      MvH: Tony
      ------------------------
      XBOX 1.6 Crystal,
      Maxtor 250GB
      Samsung DVD-rom
      SmartXX using M8_16 bios
      XBMC as dashboard.
      LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

Comment

HAP skrev:
        >hmm , jag vet inte hur jag ska beskriva mera ... ? , jag har som sagt Verbatim DVD-R
        >8x + NEC ND-3520 DualLayer , jag har nyaste Nero + Nyaste Firmware till brännaren
        >oh skivorna funkar bara om man brännare dem i 4x , bränner man i 2x så funkar dem
        >inte ... jag kan inte förstå vad det beror på men så är det bara.

Intressant...
        Gissning: Verbatim DataLifePlus DVD-R 8x media är svårare/annorlunda/"omöjligt" att bränna med bra kvalitet i 2x. Jfr motsvarande situation med CD-R nuförtiden, det blir faktiskt sämre kvalitet på kopiorna om man bränner långsamt! Samma sak kommer att ske med DVD+-R media, skivorna är gjorda för att ge bra resultat i 8-16x bränningsfart och om de gör det är man förstås villig att offra mek för att få lika bra resultat i 2x. Vem vill bränna i 2x om man inte "måste"?

Det är också möjligt att FW (även den allra senaste) i just NEC ND-3520 inte har bra funktioner för att bränna dessa skivor i 2x även om det går. Om man har en DVD-läsare som har funktionerna som DvdInfoPro behöver för att köra ett PIF/PIE/Jitter test, gör det och jämför en skiva bränd i 2x med en bränd i 4x resp 8x. Jag har själv gjort det och det blir lika bra eller ibland bättre i 4x än 2x med min LG GSA-5120D. Däremot är det lite tveksamma resultat i 8x DVD+R, men jag har gjort på tok för få bränningar för att kunna dra nån slutsats alls.

/M
        -
        PStwo w. DMS4 Pro ToxicBIOS 1.2

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X