Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSTwo som inte tar emot biosuppdateringen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PSTwo som inte tar emot biosuppdateringen

Jag har en chippad PSTwo som fungerar med orginalspel och det går att starta chippet inaktivt (med fyrkant). Jag har plockat bort alla kablar och gjort om installationen. Alla kablar sitter där de ska och lödningarna ser bra ut, även när jag kollar dem i mikroskop.

Jag har testat att bränna ut biosuppdateringen, på två olika brännare, både både CD-R, CD-RW och DVD-R, så det lär ju inte vara skivorna det är fel på.

Kablarna korsar varandra, men det är ju värre med parallella ledare med tanke på kapacitiv överhörning/störning.

Det står på chippet att det är ett DMS4Lite för version 1-10, men alla DMS4Lite ska väl fungera på version 12?

Jag funderar på att köpa ett nytt chip och trycka i, för att se ifall det kan vara fel på gamla. Är det värt att testa det?

Monterade nyligen ett DMS4pro och hade samma problem. Jag löste det genom att flytta O kablen ifrån de andra. Vet inte om DMS4lite har samma O kabel men det kan vara värt ett försök!
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Comment

Pro och lite har samma lödpunkter så det kan ju hjälpa. Men version 12 lär inte vara lika känslig för korsade kablar som de tidigare enligt en kille jag pratat med.

Vilken PS2version har du?

Comment

Har version 5.
        Ver 1.4 <> SmartXX v2
        LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
        IR-Mod<>XBMC

Comment

Finns det flera versioner av DMS4Lite? På mitt chip står det också version 1-10, men det ska väl fungera i en version 12 ändå?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X