Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

V9 dms4 lite se vägrar starta!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• V9 dms4 lite se vägrar starta!

Köpt ett dms4 lite se till ps2:an v9 häromdagen.
    Har monterat chippet och lött alla kablar enligt anvisning. Det vägrar starta och ps2:an fungerar som "vanligt", alltså det går inte att disabla med fyrkant. Har dubbelkollat alla lödningar med en multimeter indirekt mot chippet och punkter på moderkortet för att se om det är någon lödning som inte är OK. Alltså mot benen på chippet och punkter på moderkortet. Allt ger god signal.

Har även lött om allt 2 gånger utan resultat. Har kort flertrådig ström och jord. Har testat att ha chippet på 2 olika ställen. Har nu alla kablar väldigt korta, se bild. [OBS] Bilden är tagen med en sketen mobil, Bättre bild kommer

Är så jävla less på detta nu, har säkert gjort nån miss för att det skulle vara fel på chippet känns ju rätt otänkbart... snart åker skiten ut genom fönstret..

Skämt åsido är det nån som har nått bra tips och på rak hand kan se på bilden om nått e fel.. har som sagt dubbelkollat 20 ggr känns det som.

Tacksam för tips!!
    Last edited by nynka; 2006-10-13, 01:14.

Svar tack!

Jag har liknande problem med min nychippade ps2'a!
    Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

* 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4
    * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Comment

OBS!

Har du gjort ROMEO MOD?

Har inte zoomat in bilden, men om du inte gör romeomod så kommer den ps2:an att bränna sönder dvdläsaren när du väl får igång allt.

Har du provat att bränna toxic bios och försökt starta dess uppdatering från cd.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hej
        Jag har precis samma fel, har försökt att boota igång med toxic bios
        men ps2 svarar att den inte hittar DMS 4 lite den är inte installerad

Någon som kan ge lite hjälp

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X