Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dms 4 problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• dms 4 problem

Tjo, köpte DMS4 Lite till mitt Ps2 av Psxcare för circa ett halvår sedan, nu när jag startade PS2'an idag så kommer det upp en röd bild över hela skärmen och inget annat händer. detta händer såfort jag startar Ps2'an, Startar jag dock om min ps2'a circa 1-3 gånger i rad så startar utan denna röda skärm men hela tiden så stannar den vid "please insert a playstation2 or playstation disc".

försöker jag dock komma in i menyn för DMS4 så kommer det ut "DMS4 chip now dissabled" utan att jag tryck på L1,( detta händer varje gång jag försöker komma in i menyn för DMS4) stänger jag då av Ps2'an (sätter den i standby för att aktivera dms4" och startar den igen så kommer åter igen den röda rutan up.

kan mitt DMS4 ha gått sönder?

EDIT:

Provade precis Final fantasy 8 orginal, fick klicka om konsolen 1-3 gånger för att den röda rutan skulle försvinna, och när konsolen har hittat skivan och ska starta spelet så stannar ps2'an på en svart ruta och inget mera händer.

Skivan snurar, detta är kontrolerat, vad kan ha hänt med min ps2'a?
    Last edited by Rizzler; 2007-07-10, 06:03.

Original inlägg av Rizzler Visa Inlägg
    Tjo, köpte DMS4 Lite till mitt Ps2 av Psxcare för circa ett halvår sedan, nu när jag startade PS2'an idag så kommer det upp en röd bild över hela skärmen och inget annat händer. detta händer såfort jag startar Ps2'an, Startar jag dock om min ps2'a circa 1-3 gånger i rad så startar utan denna röda skärm men hela tiden så stannar den vid "please insert a playstation2 or playstation disc".

försöker jag dock komma in i menyn för DMS4 så kommer det ut "DMS4 chip now dissabled" utan att jag tryck på L1,( detta händer varje gång jag försöker komma in i menyn för DMS4) stänger jag då av Ps2'an (sätter den i standby för att aktivera dms4" och startar den igen så kommer åter igen den röda rutan up.

kan mitt DMS4 ha gått sönder?

EDIT:

Provade precis Final fantasy 8 orginal, fick klicka om konsolen 1-3 gånger för att den röda rutan skulle försvinna, och när konsolen har hittat skivan och ska starta spelet så stannar ps2'an på en svart ruta och inget mera händer.

Skivan snurar, detta är kontrolerat, vad kan ha hänt med min ps2'a?

Jag har PRECIS samma problem. Har dock inte ens kommit så långt att det står någonting. Skärmen är bara röd, hela tiden! Hur ska man lösa det här? Jag undrar lika mycket som dig.

Comment

Det kan bero på att dvdläsaren börjar tröttna eller på att en kabel till chippet är dåligt lödd.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X