Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Anvisning för uppstart av PS1/DVD/Program från minneskortet m.m.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Anvisning för uppstart av PS1/DVD/Program från minneskortet m.m.

Starta PS2 spel:
    Sätt i PS2 spelet och starta som vanligt.

Starta PS1 spel:
    Sätt i PS1 spelet, håll in CIRKEL på handkontrollen, tryck på reset, vänta tills spelet startat, släpp CIRKEL.

Starta DVD-film:
    Sätt i DVD-filmen, håll in FYRKANT på handkontrollen, tryck på reset, vänta tills filmen startat, släpp FYRKANT.

Starta program som är installerade på minneskortet:
    Sätt i minneskortet, håll in TRIANGEL på handkontrollen, tryck på reset, vänta tills DMS Explorer startat, släpp TRIANGEL.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Om det inte går att spela DVD-filmer från andra regioner (men vanliga går bra), prova att uppdatera chippet till firmware 1.8

http://www.dms3.com/download.htm
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Har du noe tips på hvordan man kan spille alle regioner på en amerikansk PS2 med DMS3? Jeg får bare "Wrong TV System" når jeg skal se på en DVD som ikke er Region 1...
      NTSC-U/C PS2 w/ Ethernet/Modem-adapter (snart Maxtor 120GB), mod. 30001, DMS3 @ Flash 2.3

Comment

NTSC (USA, JAPAN) versionen av PS2 har för lite minne i någon buffer eller nåt så den kan INTE spela PAL filmer. Det finns ingen modifikation som löser det problemet.

Comment

Ai.. Neste gang skal jeg bare vente til PAL-utgaven av PS (PS3) og heller modde den - det har vært litt for mange problemer med dette.

Takk for svar; jeg får heller satse på Xbox-mod for å få en multifunction-regionsfri-DVD-spiller
          NTSC-U/C PS2 w/ Ethernet/Modem-adapter (snart Maxtor 120GB), mod. 30001, DMS3 @ Flash 2.3

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X