Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Defekta H2O+

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

tjena!

tänkte bara nämna att jag köpte några sådana chip med. fick heller inte dem att fungera först heller. men upptäckte att monteringsanvisningarna inte stämmer! man måste montera fler dvd pinnar än vad som sägs i monteringsanvisningen. (var ett tag sedan nu så kommer inte ihåg)
    men om dom sa att man skulle montera punkt B G I så kan F och H också behövas. efter att ha kompletterat med dessa punkter funka det helt perfekt.

l

Comment

Jag provade att klämma dit dom också, men det hjälpte inte...
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
        Eyy jag har enligt praxis 30 dagar på mig :-)

Fixas efter helgen, promise :-)

Var lite mycket att göra när jag insåg att det plötsligt närmade sig 31/8 = vårt bokslutsdatum...inventering osv...
        Vad har ni för omsättning ? Bokslutet är väl offentlig handling ?

Comment

Då får du väl begära ut den offentliga handligen från PRV eller något upplysningsföretag :-) Det blev iaf liiiiiite bättre i år än förra jävla skitåret.

Borde bli runt 10 mille tror jag.

Ahh just det, måste skicka lite pengar till blixten. Här är det lagom kul idag, TRE anställda sjuka, bara två kvar förutom mig själv som skall sköta alla lödningar, butiken, postorder, mail, forum :-)
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

395:- in på ditt konto :-)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

jo tack, jag vet hur det kan vara med personalbrist....
              "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Hejsan, tänkte sno denna tråden då mitt problem är liknande.

Köpte ett h20 chip av er för inte så länge sedan, installerade nästa dag och det som chippet gör är att tillåta mig spela brända dvd-filmer, inget annat.

Men när jag ska bränna ut spel funkar det inte. Har testat många olika cd-r/dvd-r skivor och samma resultat på alla, rsod (Red screen of death, eller "Please insert Playstation disc...")

Har lött om chippet ett antal gånger och kollat varje lödpunkt noga med continuity-tester osv, allt verkar OK men fortfarande samma resultat.

Läste lite om att det ska finnas batchar av h20 chippet som är defekta, dvs att dom gjort och sålt flera defekta chip. Nästa gång blir det matrix infinity eller något.
                http://psx-scene.com/forums/ps2-modc...ing-again.html

Nu till fråga osv, jag är inte helt 100% säker på att chippet är defekt, men har ni något tips på vad jag kan testa?

mvh

EDIT: Vill även lägga till att min reset knapp inte fungerar, misstänker att det har med chippet att göra (eftersom man kopplar till nått som heter RST)

Tog isär den nu och tittade på kortet där knapparna sitter fast i (Reset och eject), och kollade knappen med continuity-tester (förlåt, vet inte ordet på svenska.) Har även kollat sladdarna från knapp till moderkort. Sist men inte minst: Kollat med samma instrument, från där man kopplar in sladden till dit jag lödde fast chippet (RST) Hittade inga fel alls, så fel på knappen är det inte...

Hjälp mig
                Last edited by snuskungen; 2008-01-07, 05:18.

Comment

Multimeter heter det

Maxtor D-Max 200gig
                  v. 1.6 crystal

Comment

Nä, skämt åsido, jag tror att ditt chip kan mycket väl vara defekt. H2O chippen håller ju knappt minimal kvalitet, och eftersom jag fick 3st trasiga samtidigt så kan nog du ha fått ett trasigt....

Maxtor D-Max 200gig
                    v. 1.6 crystal

Comment

Billiga chip suger så är det bara, varför lyssnar ingen på mig när jag rekommenderar chip som fungerar :-)

Brända dvdfilmer fungerar lika bra utan chip...

Comment

Edit, blev dubbelpost ber om ursäkt.
                        Last edited by snuskungen; 2008-01-07, 17:07.

Comment

Okey, kan man byta in chippet hos dig hansi så kan jag ta tex xeno PS istället? Självklart lägger jag till mellanskillnaden då! (Eller möjligtvis byta mot ett annat h2o+ men det vet jag inte ens om jag vågar...) Kvitto finns självklart kvar.

Och en sista grej, eftersom jag skrev ett så långt inlägg men inte fick nått vettigt svar: Chippet är väl förmodligen defekt? Speciellt nu när jag vet att brända dvd filmer alltid fungerar... Bah, har sån otur med elektronikprylar... och jag som skall bli elektriker, haha.

Comment

Ja du kan byta inga problem

Comment

så jag löder bara bort hela chippet och tar in det till er och får ett nytt/byter in mot ett annat chip?

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                                Billiga chip suger så är det bara, varför lyssnar ingen på mig när jag rekommenderar chip som fungerar :-)
                                Jo, jag har ju nu gått över till Xeno PS som budgetchip. Vill nån ha ett bättre så brukar jag köra på Infinity.

Maxtor D-Max 200gig
                                v. 1.6 crystal

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X