Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

startproblem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• startproblem

Har fått min ps2:a chippad. Jag kan inte få i gång dvdfilmer eller brända spel. Jag kommer till skärmen där man får välja mellan minneskort och köra skiva. ps2:an identifierar vad det är för sorts skiva men när man väljer att köra skivan så kommer samma bild upp igen.

stänger man av chippet går allt klockrent.

någon som vet vad felet är?
    Tack
    /Pelle

PS2an kan antagligen inte läsa den brända skivan, prova att använda en annan typ av skiva.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

trodde jag med men orginal dvd fungerar inte heller

/Pelle

Comment

gå till backa med den då är det chipet det är fel på
        "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Comment

Original inlägg av oldfeldt
          Har fått min ps2:a chippad.
          någon som vet vad felet är?
          Tack
          /Pelle

Att VETA vad felet är blir svårt, men man kan göra en mer eller mindre kvalificerad gissning.

Rent spontant så känns det som om att alla lödningar inte är helt 100%-iga. Alla Infinitychip är testade av tillverkaren innan leverans (enl. dom själva iaf).

Du skriver "Har fått min ps2:a chippad." av vem? och vilken erfarenhet av modchip har dom? Har man tagit en inte alltför tunn tråd till spänningsmatningen? Har man gjort dom så korta det går?

Om det är en senare modell så kommer här ett litet gratis tips!
          Har man passat på att bygga om den enl LA-fixen?

/Lord

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X