Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Matrix Infinity, konstigt?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av yahoo
    Varför finns tråden på USA ritningar och inte på PAL när i övrigt är det helt samma ritning? Kan nog säga att jag gjort en ver 9 som inte ville spela DVD skivor alls, bara CD-r. När jag lött den 20 tråden gick även DVD-R då.
    För att det är en kabel som inte behövs på PAL...
    Lödcertifierad

Comment

Jag var tvungen att löda även H point, det står att H point är endast för ntsc men för att jag skulle få maskinen att läsa både pal och ntsc skivor så var jag tvungen att löda även H point. Jag har testat på tre olika maskiner som jag installerat Matrix chippet på och alla var jag tvungen att löda H point för att det skulle fungera riktigt.

Comment

Original inlägg av stvikt
        Jag var tvungen att löda även H point, det står att H point är endast för ntsc men för att jag skulle få maskinen att läsa både pal och ntsc skivor så var jag tvungen att löda även H point. Jag har testat på tre olika maskiner som jag installerat Matrix chippet på och alla var jag tvungen att löda H point för att det skulle fungera riktigt.
        Knepigt! Jag har gjort över 30 Matrix-installationer och har aldrig behövt att löda den!

mvh
        Lödcertifierad

Comment

Om jag inte lödde H point så fungerade inte ntsc spel men pal fungerade bra!

Comment

Om jag inte lödde H point så fungerade inte ntsc spel men pal fungerade bra!
            Vad var det för version?
            Lödcertifierad

Comment

Det var på v-9 jag fick problemet så nu löder jag H punkten även på V-12

Comment

Det var på v-9 jag fick problemet så nu löder jag H punkten även på V-12
                Ok! Kan vara bra att veta.

mvh
                Lödcertifierad

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X