Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Infinity problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Infinity problem

Hjälp!! Jag har lött i ett MatrixInfinity och maskinen startar fint och spelar org spel men när jag stoppar i en backupp säger den att jag ska stoppa i en orginal Ps2. När jag flashar chippet med firmware 1.93 blir det 1.82 och jag kommer heller ej in i chippets meny endast till programeringen som säger att programeringen är ok sen tar det stopp menyn kommer ej fram. Det funkar ej
    heller med cirkel o trekant för att komma till menyn, har kollat alla kablar o lödningar mätt de med multimeter de ÄR ok. Min sista tanke är om chippet inte funkar som det ska. HJÄLP någon.
    Last edited by KungBore; 2008-02-16, 21:40.

Är det verkligen ett original matrix infinity du monterat???
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Så vida ni ej säljer kopior så ska det vara ett orginal matrix!!

Comment

Har exakt samma problem. Hjälp! Har testat med Traxdata ValuePack skivor, Fujifilm, Sony och TDK, inget fungerar.

Comment

Har du fortfarande samma problem? Jag har ej löst mitt! Tacksam för svar!

Comment

Vilket modellnummer?

Vilket modellnummer?
            kolla A,B,I och G

Comment

Har Kollat allt 2ggr alla lödningar är ok och kablarna sitter rätt. Har köpt ett nytt chipp som jag ska testa med, hoppas på det ska lösa problemet.

Comment

modellnr

Jag har en V7a, har kollat alla sladdarna 3 gånger nu. Allt sitter där de ska.

Comment

Mitt är ett v5, har ej hunnit trycka i det nya chippet än så jag vet inte om det gör susen!? Hoppas på det .

Comment

Kolla om det läser en bränd dvd-film(det funkar utan chipp)Gör den inte det så är lasern för dålig för att det ska vara någon mening att Ps2:an chippas.
                    Vid ilägg av en skiva och "omboot" så ska spelet/filmen dra igång innan "solen"
                    kommer.....då är lasern frisk.Kommer solen fram o snurrar en liten stund innan det drar igång är lasern lite för trött.

Comment

Maskinen är väldigt lite körd så det borde inte vara laserproblem.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X