Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Martix infinity och USB disk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Martix infinity och USB disk

Jag har googlat och även sökt på forumet men blir lite förvirrad - hur är det med en martix Chippad PS2 och att köra spel från hårddisk?

Jag har fixat det på vårt Wii men jag skulle ju vara tacksam om man skulle kunna göra det samma på PS2:an.

Funkar det med en USB ansluten hårddisk (på samma sätt som Wii:t med USB Loarder GX)? Finns det någon guide för hur man gör det smidigast?

Matrix/Modbo chippen till ps2'an gör konsollen regions fri och gör så att den tar backuper via skiva...

För att köra från hårddisk kör du något som heter HDAdvance/HDXtreme ( http://www.psxcare.com/product.php?xProd=353&xSec=8 ) i sammarbete med en bredbandsadapter (med HDD interface, typ jätte svåra att hitta idag) på dom tjockare ps2'orna... alternativt via USB på dom tjocka/slimmade modellerna
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X