Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

angående messiah och cdr-backuper

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• angående messiah och cdr-backuper

cdr-backuper låter mycket när jag spelar dem... det "tjuter" ganska mycket om cd-läsaren.. dvdr eller dvd original låter inte alls på samma vis... jag har brännt verbatim skivor i 4x hastighet på en samsung 16x brännare... tänkte testa andra märken av cdr..

dock verkar inte läsaren ha några problem att läsa spelen.. den låter bara ganska mycket o cdn hörs spinna tydligt hela tiden..

jag undrar egentligen om detta är någon fara.. nöter man på cd-läsaren mer då den tjuter/spinner på detta sätt? spelen läser precis lika snabbt som órignal förutom detta och "hakar" inte upp sig på något vis...

uppskattar om Hansi eller någon som har lite kunskaper i ämnet skulle kunna svara på detta..

BRÄNN ALDRIG PS2 SKIVOR I HÖGRE HASTIGHET ÄN 1X!

Comment

Att man bränner i 1X eller 4X har ingen betydelse, möjligen i mycket enstaka fall där man använder en mindre bra brännare.

Många som klagar på att det "tjuter" när dom kör CD-R-kopior har aldrig provat en original PS2 CD, utan bara PS2 DVD som låter mycket mindre vid uppspelning.

Comment

Jag har ca 120 spel, varav 100 är brända i 12X med min plextor brännare, det blir samma ljud som när jag testar att bränna 1X. Och dvd r låter lite mindre.

Comment

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by undisputed:
          Att man bränner i 1X eller 4X har ingen betydelse, möjligen i mycket enstaka fall där man använder en mindre bra brännare.

Många som klagar på att det "tjuter" när dom kör CD-R-kopior har aldrig provat en original PS2 CD, utan bara PS2 DVD som låter mycket mindre vid uppspelning.
          </font>
          ehh, mitt Unreal Tournament låter utav bara helvete!

samma med Quake III Revolution

Comment

ni måste ju se till att orginalen inte är skitaga annars så låter ljudet inte som det ska.... sen är det bara att bränna
            daniel_e53@hotmail.com

Comment

Rocco2000 vad har du för en mail adress?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X