Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Divx med Messiah 2?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Divx med Messiah 2?

Hejsan hej...

Ska snart chippa mitt PS2, dock i valet och kvalet mellan DMS3 och Messiah 2. Kommer mestadels att bara spela brända PS2 spel, eventuellt se nån DivX film om det går, för jag hörde att DMS3 klarar DivX filmer. Kan Messiah det också??

Ingen aning av vad jag ska välja, tips någon? Lutar åt Messiah 2, men isåfall - hur spelar man DivX filmer då? Inte sett nån tråd om det här - men det kanske är ett tecken på att det inte ens går?

Tacksam för hjälp!

/Bender

Läs tråden om ps2 reality i dms3-forumet. Enda skillnaden är att du inte kan installera det på minneskortet när du har Messiah 2, utan får boota det från cd varje gång.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok, den tråden visar ju hur man ser DivX med DMS3... Men jag var ju lite fundersam hur man eventuellt skulle göra det med ett Messiah 2 chip? Ok att man får boota från skiva först, men sen då?
      Alltså, jag var ute efter en mer utförlig guide för Messiah 2 och DivX, och tipset du gav var mer åt DMS3 hållet.. Eller jag vet inte, jag kanske är blind, men jag såg då inget om Messiah 2 under den tråden?
      Tack iallafall, Hansi.

Comment

Enda skillnaden är ju att du inte kan installera det på minneskortet utan får boota från skivan varje gång...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

man kan uppgradera dms3
          ps2/xbox/psx/snes/nes/megadrive/wii

Comment

Originally posted by willmans
            man kan uppgradera dms3
            Japp, men det är inte det vi pratar om idag.

Comment

1: Ladda hem ps2 reality
              2: Bränn ps2 reality på en cd-r
              3: Starta ps2 reality på din ps2
              4: Ta ut skivan med ps2 reality
              5: Sätt i skivan med divx-filmen
              6: Spela filmen

Jag har inte använt PS2 reality själv så jag vet inte exakt vilka knappar du skall trycka på, men det finns ju en meny så hur svårt kan det vara...

Comment

Hansi ??

Hörde någonstans att man kunde lägga PS2R på samma disc som filmen.. funkar det tror du ? (förutsatt att det finns plats på skivan)

Comment

det funkar, men jag tycker att det är mycket enklare att ha en skiva som du kan bootar med separat.
                  "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Funkar "PS2 Reality Media Player v1.50" bara på PS2 som har chip?
                    Hur skall man bränna filerna, och vilka?
                    Inte som till DC räcker med skivan
                    Last edited by pege63; 2004-03-09, 10:23.
                    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
                      Funkar "PS2 Reality Media Player v1.50" bara på PS2 som har chip?
                      Hur skall man bränna filerna, och vilka?
                      Inte som till DC räcker med skivan
                      du måste använda någon tekninkför att få igång cdr skivor. men det måste inte vara ett chip. har du inte ett chip måste du antagligen göra en image av ps2 reality filerna med cd/dvd gen.
                      "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Hur gör man då det?
                        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
                          Hur gör man då det?
                          med t.ex ett swap trick såsom knife swap tricket + en boot skiva t.ex dvd regionx, action replay eller swap magic skivorna. du kan också köpa ett sk fliptop cover men då måste du bryta garanti sigillet. slide card utnyttjar knife swappen + swap magic skivorna. det är dock mycket lättare med ett chip.

ps, för att använda knife swap tricket måste du ta bort den främre delen av cd släden (den där logganb sitter).

Comment

OKi tack för svaren.
                            Kasst att det inte går att köra igång direkt från en skiva rätt av, precis som man kan till DreamCast utan några krussiduller.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X