Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan boota dvd men inte ps1 spel ?!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan boota dvd men inte ps1 spel ?!

Hej

jag har en v3 Ps2:a med ett messiah 2, alla ps2 spel startar helt utan problem direkt, men när jag ställer om chippet till dvd/ps1 läge så startar varken orginal pal, orginal import eller backup skivor, de blir bara en svart bild när jag ska starta dom... och dvd filmer funkar fint...

Någon som vet vad detta kan bero på? eller vad jag ska göra?

-Andy

Det kan bero på en felaktig montering av chipet
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

fick igång final fantasy 8 orginal pal nu, killen jag köpte det av demonstrerade för mig hur man gjorde för att få igång och han testade med ett orginal import och hans fungerade.. men inte mitt, men de kan väl inte vara lasern de e fel på? eftersom ja aldrig haft problem med ps2 backups eller orginal dom funkar helt felfritt!

tack för hjälpen!

-Andy

Comment

Hej jag har precis samma problem som dig. Jag har till och med bytt ut min dvd-spelare och det är samma problem fortfarande. Har ett messiah2.

Har FF8 och Chrono Cross NTSC och jag kan få igång dom kanske 1 gång på 100. Sen kan jag inte få heller igång dvd-filmer vilken region det än är. Vad är felet egentligen? Vill verkligen få detta fixat.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X