Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kan inte installera ripper 2 navigator

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• kan inte installera ripper 2 navigator

jag laddade ner ripper 2 navigator från deras hemsida, brännde, och satte skivan i mitt ps2 (som såklart är chippat) enligt deras direktiv. men det händer inget, man kommer bara till den vanliga browsern där det står "Reading disc..." och inget händer. jag brännde på en imationskiva (cd-r) i cdrwin 3.9G om det har någon betydelse.

förutom detta så är det inga problem med backups eller dvdskivor eller något, det är bara det att navigator inte vill installeras, vad kan vara fel?

Kanske är så att man måste hålla inne någon knapp under uppstart för att det skall fungera? Kolla i deras FAQ

Comment

mjo det finns ju olika lägen för dvd-r, cd-r och sånt, men jag har provat allt. enda gången det händer något är när jag bootar den som en ps1skiva (reset x 2) då kommer texten "Playstation(R) SCEE" fram, men inget mer. och inte hittar jag något på några andra forum eller deras hemsida heller

Comment

Prova att bränna om navigatorn på en annan skiva då. Jag har brännt samma fil på Verbatim och Memorex cd-skivor och kört utan problem, brännt med CDRWin 3.9F i 1ggr hastighet.
        PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

jag har brännde som sagt på en imationskiva, men jag har brännt ps1 och ps2spel på imationskivor, och den har ju inga problem med att läsa dom. men jag kan ju skaffa nån verbatimskiva och pröva, dom har alltid funkat felfritt för mig förut

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X