Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xeno PS problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xeno PS problem

Jag tillhör kategorien kan nog själv och har med hjälp av en lödkunnig tålmodig kompis monterat ett Xeno PS chip i min PS TWO 77004 av senare version.

När maskinen bootar får jag upp matrix loggan, jag kan komma in i konfigurerings läge dissabla kortet etc, men jag kan inte få igång något spel varken orginal eller backup. Jag har inte sett röken av ORGINAL PS bilder under uppstart, maskinen låtrer som att den spinner upp läsaren men sedan stannar den.

Har någon ett tipps om vilken lödning som inte är ok i detta fall chippet funkar ju men inte något annat

Tacksam för svar
    Mvh
    Matbac

Skulle också behöva få svar på detta då jag har exakt samma problem

Comment

A, B, I, G, H punkterna sköter hanteringen utav Dvd/Cd läsning, kolla dom. Viktigt är också att alla bokstäver löds när man sysslar med XenoPS.
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Hej orignalpostare, vilken ritning använde du?
        Jag skulle vara väldigt nyfiken då jag ska till att löda en pstwo jag också
        Tack på förhand

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X