Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tejpa över chippet?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• tejpa över chippet?

Är det en dum idé att lägga ett lager eltejp över chippet för att lödpunkterna inte ska råka ta i det övre plåtskyddet? Kan man få värmeproblem istället? Lödpunkterna kanske inte tar i alls utan tar i chippet först.. isåfall behövs ju ingen eltejp och den kanske till och med är av ondo om chippet överhettas. Men hur gör ni andra?

Tejpa!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag tejpar alltid! Om det skulle bli överhettat så stänger chippet av konsolen...
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

bra då tänkte jag rätt från början då Ville bara dubbelkolla så det inte blir överhettningsproblem om man gör så

Comment

Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
          Jag tejpar alltid! Om det skulle bli överhettat så stänger chippet av konsolen...
          Vad är det för überchip du använder som stänger av konsoller? :-)
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

XenoPS?... :-)
            "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
            Maxtor D-Max 200gig
            v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

anledningen till att jag frågar är för jag har en slim som hänger sig/låser sig efter man spelat en liten stund. Först tog det en dag innan det hände, sen nån timme, sen en halvtimme, sen tio minuter och nu hänger det sig direkt efter jag sett Matrix-loggan. Har gått över alla lödpunkter två gånger och hittar inget som ser tokigt ut. Kan det ha med lödningen att göra eller blir chippet för varmt? Tycker personligen det låter som ett värmeproblem. Har monterat chippet mellan USB-portarna

Comment

bytte chippet och nu funkar det igen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X