Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För gammalt Ps2??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• För gammalt Ps2??

Tjena, lämnade in mitt PS2 för chipning idag och fick svaret att den var för gammal?! Lasret skulle tydligen inte palla eftersom versionen var för gammal, så det är inget fel med lasret..... Jag tvivlar högst på detta att versionen e gammal..... försöker de blåsa mig på pengar lr är det sant?

Tacksam för svar!

Vi avråder dagligen kunder från att chippa gamla PS2 (modellnummer scph-30004, speciellt dom med slät botten). Men vi vägrar bara chippa om den antingen är helt igenkorkad med damm (kolla luftintaget fram och fläkten bak) eller har uppenbara problem när vi försöker starta våra testskivor.

Du blir ju bara blåst om någon tar emot en utsliten PS2 och tar xxxx:- för att montera ett chip, som du sedan ändå inte kan använd för att den inte kan läsa brända skivor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
      Vi avråder dagligen kunder från att chippa gamla PS2 (modellnummer scph-30004, speciellt dom med slät botten). Men vi vägrar bara chippa om den antingen är helt igenkorkad med damm (kolla luftintaget fram och fläkten bak) eller har uppenbara problem när vi försöker starta våra testskivor.

Du blir ju bara blåst om någon tar emot en utsliten PS2 och tar xxxx:- för att montera ett chip, som du sedan ändå inte kan använd för att den inte kan läsa brända skivor.
      Jag ska åka in o hämta tillbaks idag, ska jag då kolla numret där bak som du nämnde? Är det bara SCHP-30004 som det inte funkar på?

Har tagit hand om den, den är inte dammig lr skadad på något sätt.

Comment

Ja, kolla modellnumret, och be dom motivera varför din PS2 inte borde chippas. Kommer du till mig så kan du be oss testa med en film på dvd-r media för att kolla om lasern kan läsa sådana media före chippning.

Det kan ju vara så att dom tycker PS2 modell v3 eller v4 är för svåra att montera chipp i helt enkelt.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
          Ja, kolla modellnumret, och be dom motivera varför din PS2 inte borde chippas. Kommer du till mig så kan du be oss testa med en film på dvd-r media för att kolla om lasern kan läsa sådana media före chippning.

Det kan ju vara så att dom tycker PS2 modell v3 eller v4 är för svåra att montera chipp i helt enkelt.
          Ok, perfekt... tack för hjälpen..
          Dvd-R skivor, det är brända Dvd filmer lr?

Comment

Ja, ps2:an kan ju spela upp film på dvd-r utan att man chippar den, så det är ett bra sätt att testa hur den läser olika media innan man bestämmer sig för att chippa.

Comment

Sitter i precis samma båt som dig, jag ska köpa en ny eller beg ps2a och sedan sälja den gammla. räknar med en mellan skillnad på nåra hundra.
              "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Ok, har nu snackat med de och det var min laser som inte pallade.... Nu undrar jag så här... Är det så att en V3 laser inte alls pallar även om den är HELT ny? För att jag kommer beställa en helt ny V3 laser men jag måste va säker på att det kommer funka då??

Comment

Original inlägg av gangzta
                  Ok, har nu snackat med de och det var min laser som inte pallade.... Nu undrar jag så här... Är det så att en V3 laser inte alls pallar även om den är HELT ny? För att jag kommer beställa en helt ny V3 laser men jag måste va säker på att det kommer funka då??
                  du får ju en helt ny ps2a för nån hundring mer ju. låter som en mycket dålig affär.
                  "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Original inlägg av Lynx
                    du får ju en helt ny ps2a för nån hundring mer ju. låter som en mycket dålig affär.
                    Hehe, har bestämt mig... jag ska sälja den med 5 spel och sedan köpa en ny... Låter mycket bättre.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X