Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DVD-RGB kabel i Tyskland, funkar den på svensk PS2 också?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• DVD-RGB kabel i Tyskland, funkar den på svensk PS2 också?

<a href="http://playstation-modchip.de/ps-dvdrgbprokabel.php" target="_blank">http://playstation-modchip.de/ps-dvdrgbprokabel.php</a>

Ungefärlig översättning:
    Med RGB DVD-kabel PRO får du optimal bildkvalitet på både spel och filmer. Kabeln har även stereouttag.

*Grön DVD-bild eliminerad
    *Med audioutgångar
    *Optimal bildkvalitet i både film och spel

Om denna funkar även på en svensk PS2, varför säljs den inte av PSXcare? Om den inte funkar, varför gör den inte det?

Enligt min åsikt så verkar det där vara ett riktigt påhitt av tyskar, det "luktar" heelt vanlig RGB-kabel om den där faktiskt. Det stärker ju också att jag har sett liknande exempel förut. "SUPER RGB PRO 2000 PS2 Cable"
    -;^Rez^;-

Comment

Det är en RGB-kabel där man kan stänga av RGB-funktionen så att man får vanlig composite video när man skall se på DVD. Det blir alltså inte bättre bildkvalitet när man ser på dvd, bara när man spelar spel.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Och det är du helt säker på?

Fråga: blir bilden mycket bättre om man använder RGB till DVD-filmer med RGB-fixen? Är det värt det, hur mycket kostar det hos er?

Comment

Bilden blir bättre, rgb-fixen görs lämpligen i samband med att man monterar multi-x chip...om man ändå skall in och skruva...

Annars kan man använda dvd-region-x eller action replay 2 så slipper man öppna ps2:an.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X