Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan PS2 skicka Progressive Scan till TV/Projektor?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan PS2 skicka Progressive Scan till TV/Projektor?

Detta skulle ju medföra ett jag ej behövde använda projektorns inbyggda deinterlacer.

Jag använder nu S-video kabel, skulle jag vinna något på att använda Scart-kabeln och sedan en Scart->Komponentomvandlare?

Jag tror själv att vinsten är mycket liten om PS2 endast ger en "interlacead" signal och inte "Progressive Scan".

Nån som vet nåt om detta?

De nyaste PS2 kan visa progressive scan när man ser på DVD filmer i NTSC läge om man har komponentvideokabel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Men inte spelen?

(och inte på gamla PS2?)

Tack för snabbt svar..

Comment

Om du använder Blaze vga-adapter så följer det med en skiva som "patchar" vissa spel så att dom går i äkta 640x480 upplösning. Det är vad jag vet det enda sättet att få bättre bild på PS2 spel.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X