Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS2 vägrar starta

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PS2 vägrar starta

Hej, jag köpte min PS2 med DMS3 chip hos er för ca 1 år sen o den har fungerat kalasbra.
    Har dock varit utomlands nu i 3 veckor och nu när jag kom hem så fungerar den inte längre, totalt stendöd.
    När jag pluggar i kontakten i väggutaget så lyser den röda standby lampan, men försöker jag starta den eller ejecta släden så blinkar den gröna lampan till i ca 1 sekund sen slocknar allt igen och går tillbaka till standby.
    Är ingen som använt PS2n under tiden då jag var borta så det är otroligt knepigt :/ snälla hjälp mig, detta är min 2:a ps2a, har ingen lust att köpa en 3:e....

Du skulle inte ha låtit den stå igång 3 veckor i streck :-)

Lämna in den så får vi kolla om det går att fixa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

kan man inte ha dom i standby?
      adda 16db fläkt 27cfm (numera 56 grader cpu).
      numera kortslutet mammakort

Comment

Huvud-brytaren längst bak är väldigt användbar...
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
        Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Hansi
          Du skulle inte ha låtit den stå igång 3 veckor i streck :-)

Lämna in den så får vi kolla om det går att fixa.
          ok, ska jag skicka den med posten då eller? bor en aning avlägset så det blir lurigt att komma ner till butiken med den.

Comment

Posten blir bra
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html

Comment

hur lång garanti är det på grejorna? kvittot är från 2004-07-21 iaf. Vet inte ens om det är garanti men jag la märke till er egna plombering på undersidan av konsolen nu.

Comment

Det bör vara garanti om felet inte uppstått pga yttre omständigheter (t.ex. åska/strömspikar eller överhettning osv)

Comment

Jag har fått precis samma fel på min pstwo med dms4lite. Fick hem den igår och spelat MAX 2 timmar sedan dog den bara mitt under spelandet och standby lampan lyste. Och nu kan jag inte stata en. Dioden blir grön en halvsekund och sedan blir den röd igen. Är detta ett vanligt fel eller??? Jag menar det lär väl knappast bli överhettat efter mindre än två timmars spelande på en maskin som inte ens är EN dag gammal. Ström pik kan det ju kanske alltid bli. Mne inte ska det vara SÅ kännsligt? Jag menar inget annat av våran TV utrustning påvärkades när detta inträffade. fattar inte....

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X