Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

välja chip???

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• välja chip???

Tänkte sätta in ett chip i min ps2 snart men vet inte vilket chip jag skall välja? någon som har något tips på stabila chip? det måste fungera till brända och importerade spel.
    Har funderat på ett lödd fritt chip, någon som vet om de fungerar bra?
    Jag har den stora versionen av ps 2, serie numret är 30004.
    hoppas på hjälp med att välja.

Jag tycker att du ska ta ett Matrix Infinity.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Varför skall jag välja ett sånt Chip? är det lätt att lödda det själv eller skall man låta någon van att göra det?

Comment

Jag kan inte svara på om du kommer att lyckas eller inte, men det kan vara lite knepigt att komme åt på en del ställen, om man inte har rätt verktyg och/eller lödvana....
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
        Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Ta ett DMS4 pro, det är det smidigaste chippet när din dvdläsare ger upp pga hög ålder och tvingar dig till att köra spelen från hårddisk
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi: DMS4 pro är det ett löddningsfritt chip? Har läst på någon sida att en del chip lätt blir överhettade, vilka chip är det? Något man skall tänka på? Vilka skivor skall man använda för att bränna spel på?

Comment

Det finns (fanns) dms 4 pro "ezi" lödfria, men dom har jag slutat sälja. Lödfritt leder bara till strul. Låt oss löda in ett chip. Förra versionen av DMS4PRO överhettades i PS TWO. De nya DMS 4 PRO "se" blir inte överhettade. Och du har ju inte ens en ps two så det spelar ingen roll ändå.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ska du bara köra spel endast från hdd är chippning onödigt, men mer jobb varje gång du ska ladda på mer spel, då du blir tvungen att föra över ps2 hdd till din pc (om det gäller "backupper"), samt alla spel fungerar inte på hdd.
                Last edited by Nalle Puh; 2006-03-27, 06:29.

Comment

Original inlägg av Hansi
                  Det finns (fanns) dms 4 pro "ezi" lödfria, men dom har jag slutat sälja. Lödfritt leder bara till strul. Låt oss löda in ett chip. Förra versionen av DMS4PRO överhettades i PS TWO. De nya DMS 4 PRO "se" blir inte överhettade. Och du har ju inte ens en ps two så det spelar ingen roll ändå.

Har tittat på det chippet på en del sidor och enligt vad det står så skall det funka på mitt "stora" Ps 2 oxå, en anledning till att jag funderat på detta chip är att om mitt Ps 2 skulle lägga av inom den närmaste tiden så kan man väl flytta chippet till ett annat ps 2 om man köper ett nytt.

Men jag vet faktiskt inte vilket chip jag skall välja? en del rekomederar ett och några andra ett annat
                  Det viktigaste är att det FUNGERAR utan en massa strul.

Comment

Det spelar inte SÅ stor roll, chiptillverkarna har lärt sig hur man gör vid det här laget...

Bara man håller sig ifrån de billiga skräpchippen/klonerna.

DMS4 och Matrix Infinty är alltid säkra kort.

Ibland får vi för oss att testa andra billigare chip, men det slutar alltid med att dom åker i soptunnan för det blir för mycket tid som går åt till strul och missnöjda kunder.

Comment

Rekommenderar Matrix Infinity

Comment

känns som att det kommer att bli ett Matrix infinity chip!

Comment

Bra Val!

Comment

Har hört att man skall bränna ner någon fil på nätet till matrix chippet, var finns det? och hur funkar det?

Comment

Då e de BIOS du menar?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X