Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ps2 magic 3.1

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ps2 magic 3.1

Har nyligen köpt en begagnad ps2 (den tjocka modellen) med ett chipp Magic 3.1.
    Men ibland brukar jag ha problem med att få maskinen att läsa de brända spelen. Min tanke är att chipet har råkats inaktiveras, men jag har inte förstått tekniken hur man aktiverar det igen? Den kan liksom fortfarande läsa original splen men inte de brända. Jag har hört lite olika saker hur man aktiverar det, b.la Hålla inne reset knappen 5 sekunder under starten, men det har aldrig fungerat för mig vad jag vet. Jag brukar hålla på i flera timmar med att få igång den, till slut fungerar det men förstår aldrig hur jag lyckades.
    Någon som vet ngn lösning?

Tack för svar!

Original inlägg av fetis Visa Inlägg
    Har nyligen köpt en begagnad ps2 (den tjocka modellen) med ett chipp Magic 3.1.
    Men ibland brukar jag ha problem med att få maskinen att läsa de brända spelen. Min tanke är att chipet har råkats inaktiveras, men jag har inte förstått tekniken hur man aktiverar det igen? Den kan liksom fortfarande läsa original splen men inte de brända. Jag har hört lite olika saker hur man aktiverar det, b.la Hålla inne reset knappen 5 sekunder under starten, men det har aldrig fungerat för mig vad jag vet. Jag brukar hålla på i flera timmar med att få igång den, till slut fungerar det men förstår aldrig hur jag lyckades.
    Någon som vet ngn lösning?

Tack för svar!
    Kanske lite sent att svara, men jag har för mig att Magic-chippen var riktiga skitchip? Där kan du ha svaret, det bästa är nog att fixa ett nytt chip.

Comment

Du har ett skräpchip samt troligen en utsliten stackars ps2 med trött dvdläsare. Låt den vila i frid...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X