Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Modbo 760 på min PS2 SCPH 70004?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Modbo 760 på min PS2 SCPH 70004?

Hej alla monsterdiggare,

jag har installerat ett Modbo 760 på min PS2 slim (SCPH 70004). Och ja... jag har läst att denna PS2 inte är så stabil för chippning... men va faan... vad jag har hajjat så ska det (enligt chiptillverkaren) funka för alla PS2-versioner inkl. min (V12 eller 13? Ehhh).

När jag startar kommer "Modbo-loggan" fram och jag kan gå in i menyerna och ställa in saker å ting.... Orginalspel funkar prima.... men då jag testar back-uper (som jag vet funkar på andra chippade PS2r) så står det "sätt i en Playstation2 kompatibel skiva... bla bla bla).... Är det nån som kan tipsa om vad som blir fel? Jag har prövat att "back-uppa" i 1x speed på brännaren och jag använder Verbatim -R skivor (+R skivor är testade också). Jag har gått igenom varje lödning och konstaterat att jag "har kontakt"...

Vad farao är fel... Förutom skit bakom spakarna? *Gahhhhhhhhhhhh* (= hjälp)

/De la Beach

Sälj din pstwo medan den fungerar, lasern dör alltid efter någon vecka när man chippar v12...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi! Som jag skrev så är jag medveten om att v12 inte är bra för modchip med avseende på lasercrasher men nu har jag installerat det och som du såg så verkar ju chippet fungera (menyer, inställningar etc. funkar)... men inte att köra en back-up...

Är det lasern som inte kan läsa skivorna eller kan chippet trots allt vara felinstallerat? Har nu någon konstruktiv kommentar till det hela?

Comment

Original inlägg av De la Beach Visa Inlägg
        Hansi! Som jag skrev så är jag medveten om att v12 inte är bra för modchip med avseende på lasercrasher men nu har jag installerat det och som du såg så verkar ju chippet fungera (menyer, inställningar etc. funkar)... men inte att köra en back-up...

Är det lasern som inte kan läsa skivorna eller kan chippet trots allt vara felinstallerat? Har nu någon konstruktiv kommentar till det hela?
        Det går säkert att löda någon kabel fel så menyer fungerar då dessa bara kräver att anslutningarna som patchar BIOS fungerar, men inte brända spel då detta kräver att anslutningarna till dvdcontrollern är OK.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok! om man ska dubbelkolla de som går till DVDcontrollern, vet du månde vilka sladdar det är (G, B etc.) *ehhhhh*

Tack på förhand :-)

Comment

Jag visste bättre för 5-6 år sedan...sök lite i forumets avgrunder, vet att det funnits massor av felsökningsguider :-)

Comment

Oki doki! Jag kollar... Tack för stödet :-)

/De la Beach

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X