Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart få tag i original NTSC spel??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vart få tag i original NTSC spel??

Är det någon som kan rekommendera en spelsajt där man kan köpa original PS2 spel(amerikanska NTSC-format) i diskreta paket.
    Har nyligen beställt spel från ett av de större nätföretagen men eftersom de envisas med att fästa fakturan utanpå paketet fastnar det i tullen. Jag har inget emot att betala tull och moms, problemet är att den svenska tullen tycks ta flera veckor på sig innan paketet skickas vidare.

Att göra reklam för andra siter här säger ju sig självt att det inte tillåtet, man kan köpa original NTSC spel även i Sverige sök på nätet vet jag
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

jag brukar tjacka spel på ebay, billigt och dessutom skickas de i diskreta paket.
      jah bless

Comment

hur menar du då....har du kort som de payar med, typ VISA,MASTERCARD eller?

Comment

finns lite olika sätt att betala, postcheck mm. fast det enklaste är genom paypal som tar alla kontokort. gå in på ebay och kolla.
          jah bless

Comment

hmmmm....men hallå!, vad är det här??
            När man hittat en produkt så står det
            längst ner:
            Will ship to United States ONLY!, and maybe Canada (.com)
            och så står det ju på varenda produkt?!
            (suck, tänk om det stod "will ship to
            Sweden only", nåja man kan ju alltid drömma)

Med andra ord, har det här någon betydelse?,
            måste jag leta tills jag hittar typ:
            Will ship to World only!, and maybe Mars!

okej okej jag är inte dum men du fattar vad jag menar!

Comment

Handla på http://www.ebgames.com

Dom kan behöva lite övertalning innan dom accepterar kunder utanför USA, men är du beredd att faxa över en kopia av senaste kontoutdraget (latest credit card statement) och eventuellt en kopia på framsidan och baksidan av kreditkortet så kan du bli kund där.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hehehehehe....
                Jo....jag vet nog hur det där slutar!
                För ett tag sen köpte jag några spel på en hemsida
                som ville att man skulle sätta in betalningen på ett
                av deras bankkonton innan de skickar spelen, dum
                som jag var gjorde jag det....kom det några spel??
                NEJ! Fast jag förlorade bara ca 500:-

Jag hoppas de har riktigt roligt med mina pengar!

Comment

Originally posted by Nikeman
                  Hehehehehe....
                  Jo....jag vet nog hur det där slutar!
                  För ett tag sen köpte jag några spel på en hemsida
                  som ville att man skulle sätta in betalningen på ett
                  av deras bankkonton innan de skickar spelen, dum
                  som jag var gjorde jag det....kom det några spel??
                  NEJ! Fast jag förlorade bara ca 500:-

Jag hoppas de har riktigt roligt med mina pengar!
                  Nu snackar vi inte om gangsters som säljer/låtsas att dom säljer piratkopierade spel, utan om en av världens största kedjor för tv-spel...
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag tror jag avstår (men tack ändå)....jag får försöka övertala säljarna på ebay att skicka varorna till Sverige....nån av dem borde ju ha ett gott hjärta!

Comment

Det är riktigt att många nätföretag inte skickar spel utanför USA och Canada p.g.a. de inte godtar betalning med VISA kort som registrerat utanför USA/Canada.

På CDuniverse.com så skeppar dom till ALLA länder bara man kan pröjsa med VISA kort. Men som sagt problemet är att spelet blir liggande i den svenska tullen onödigt länge i skrivande stund har jag väntat drygt fyra veckor på mitt spel. Ett ytterligare problem är att det för det mesta är skumma företag som skickar i diskreta paket.

Comment

ja, det är ett problem att många säljare på ebay inte vill skicka utanför den stora kontinenten i väst. Fast om man letar lite så hittar man ofta någon (som vanligtvis är någon dollar dyrare än de andra) som skickar över hela världen eller åtminstone till Europa. Men om du lyckas övertala någon inbiten patriot att skicka till Europa så får du gärna höra av dig
                        jah bless

Comment

Hehehe.....

Om man letar på ebay så kan man faktiskt hitta snälla gubbar som faktiskt skickar sina grejer runt jorden, dessutom så är det ju inte så dyrt heller!

Comment

Har säkert beställt 15 ggr från www.therage.com under de senaste 4-5 åren åren, 60-70 i flygfrakt, har aldrigt behöva betala tull. Välj USPS Global Airmail, står att det skall ta 7-14 dagar men brukar komma på en vecka. Rekommenderas.

Comment

http://www.dvdboxoffice.com/

det är en kanadensisk site, dom tar inge betalt för frakt, inte ens till europa. Ifall du tycker priserna ser dyra ut så tänk på att det inte är US DOLLAR det är Kanadensiska Dollarn. Spelen går loss på typ max 400:- då man räknat om det hela.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X