Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sned bild när jag kör ps2 på tvn

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sned bild när jag kör ps2 på tvn

tjena

jag har en 28" widescreen panasonic, årets modell, kör dvd på den och då är bilden knivskarp, raka linjer etc.

men när jag kopplar playstation 2 (vanlig, omoddad) till den genom scart (billigare variant) så blir bilden lite sned i ena hörnet (längst ner till vänster)

istället för att som när jag kollar tv eller dvd, alla hörn är spikraka, så blir den lite sned/böjd.

frågan är vad detta beror på och är det nåt man kan göra nåt åt? är det inställningarnas fel tro, ska jag in på servicemenyn på panasonic och ratta eller är det scarten som är boven i dramat, behöver jag en dyrare variant?

Om du kör både dvd:n och PS2:an med RGB på samma scartingång på din tv så är det antagligen fel på ps2:ans rgb-kabel
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

om du kör med en pirat ps2 rgb så är problemet ganska vanlig dock inte att det rundas av.. en Sony Orginal RGB kabel fixar problemet med förskjuten bild till vänster.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X