Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med PS2

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med PS2

Häromdan drog mina katter ner mitt PS2 i golvet och nu fungerar den inte till 100% Så fort PS2an börjar bli varm (vart pa ett litet tag) så verkar det bli nå glapp med elen. Det man tittar på/spelar stängs av och reset knappen blinkar rött. Det går inte och trycka på reset knappen eller knappen som tar ut skivan. Jag måste då dra ut elsladden och sen sätta in den igen för att kunna använda den igen.

Finns det något sätt att åtgärda detta själv eller ska jag ta PS2an till nått ställe som kan reparera den?

Re: Problem med PS2

Originally posted by no1_Cloud
    Häromdan drog mina katter ner mitt PS2 i golvet och nu fungerar den inte till 100% Så fort PS2an börjar bli varm (vart pa ett litet tag) så verkar det bli nå glapp med elen. Det man tittar på/spelar stängs av och reset knappen blinkar rött. Det går inte och trycka på reset knappen eller knappen som tar ut skivan. Jag måste då dra ut elsladden och sen sätta in den igen för att kunna använda den igen.

Finns det något sätt att åtgärda detta själv eller ska jag ta PS2an till nått ställe som kan reparera den?
    Snurrar fläkten?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nej det gjorde den inte. Hur kan man fixa det?

Comment

Originally posted by no1_Cloud
        Nej det gjorde den inte. Hur kan man fixa det?
        Om det fortfarande är garanti på den så lämna in den. Det är 2 års garanti på PS2 som inte är modifierade eller av någon annan anledning blivit av med garantisigillet.

Annars så är det någon kabel som lossnat eller en ytmonterad säkring (ser inte ut som vanliga säkringar) på moderkortet som gått.

Reparation hos oss kostar dig c:a 500:- + frakt.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok, garantin har gått ut och den har blivit modifierad så jag får antagligen ta den till er o laga den.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X