Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nätverksadapter påverkar fläkt på V9?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nätverksadapter påverkar fläkt på V9?

Jag har en PS2 V9 med ett DMS3 som är moddat av er på PSXCare, allt funkar bra.

Idag beslöt jag mig för att införskaffa en nätverksadapter.
    Sagt och gjort så installerade jag det och försatte DMS3 chippet i stealth mode och registrerade på "Central Station".

Hursomhelst så har jag nu noterat att jag hör fläkten på min V9:a, jag har aldrig hört fläkten förut men nu kan man tydligt höra den starta när man resettar PS2an.
    Jag har noterat att V9:an har en mycket tystare fläkt än tidigare versioner, men nu låter den nästan som en V7:a.
    Någon annan som har erfarenhet av detta eller kanske en förklaring?

Jag har funderat på detta och det måste väl vara så att man tänkt att när man installerar nätverksadapter så kör man igång fläkten permanent med tanke på att man även kan ha anslutit en hårddisk via nätverksadaptern och en hårddisk genererar ju en hel del värme som bekant.

Någon annan förklaring kan inte jag komma på.

Comment

fläkten i PS2 är väl temperaturkontrollerad? det har jag fått för mig i alla fall, men jag trooooor att min V3-fläkt snurrar snabbare=låter mer när maskinen har varit i gång länge.

Comment

Original inlägg av kungmidas
        fläkten i PS2 är väl temperaturkontrollerad? det har jag fått för mig i alla fall, men jag trooooor att min V3-fläkt snurrar snabbare=låter mer när maskinen har varit i gång länge.
        Jag har nu tagit bort nätverksadaptern igen och fläkten går på lägre varv igen.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X