Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Så får du Eye-Toy att funka under Windows XP

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Så får du Eye-Toy att funka under Windows XP

Har precis testat själv på XP och det funkar kanon.
    Bildkvalitén är strålande för det priset... Medföljande programmet är väl inget under av funktion men det går att ta screens och filmer. Provade med en framerate på 60 men då blev det en hel del dropped frames. Slutresultatet av filmen var dock över förväntan ändå. Testa!

http://support.dlink.com/

använd dropdown-menyerna för att hitta följande;
    D-Link DSB-C310 (Rev B1)
    Ladda hem drivrutinerna

Packa upp zipfilen
    Gå till katalogen, hitta OV519.inf,
    Högerklicka på filen,
    Egenskaper>Avmarkera 'Skrivskydd'

Öppna OV519.inf i Notepad
    Redigera>ersätt

Ersätt
    VID_05A9&PID_8519
    med
    VID_054C&PID_0154
    Välj 'Ersätt alla'
    spara OV519.inf

Koppla in Eye-Toy och installera som vilken kamera som helst (ange ovanstående OV519.inf som drivrutin)

Vid frågan ??? tryck OK och välj 50Hz

KLART! Testat och fungerade även i MSN Messenger
    Last edited by Frenzy; 2004-05-06, 15:20.
    jap PSP (White) 1.50 ->3.10 OE (semibrickad)->1.50->3.40 OE -> 3.90 M33-3
    2x 2GB Sony pirat, 1x 1GB Sony, 512MB Sandisk

Drivrutinen
    Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Här är samma drivrutin men med redan färdig .INF fil. Kom gärna med feedback om ni testar denna, jag hann inte testa själv.
      Attached Files
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Fråga : vanlig usb webcam i ps2 an ?? eller eyetoy har kanske rätt drivrutiner osv på spel skivorna ??

Comment

vanlig usb-kamera funkar ej i ps2.

Comment

En liten jämförelse;

webcam;
            http://www.level7.nu/bilder/memberpics/2876.jpg

eyetoy;
            http://www.level7.nu/bilder/memberpics/2875.jpg

Comment

Frenzy: Häääärligt jobbat!
              Hansi: Yes, dom modifierade drivarna funkade bra.

Någon som har något program som man kan köra för cammen som är bra?

Edit: Fan jag får inte det där stillbilds programmet OV519CAP att funka.
              Någon som vet något om det?
              Last edited by Vargavinter; 2004-04-13, 14:30.

Comment

Har själv fått medföljande program att funka utan problem. Använder kameran även i MSN Messenger utan några problem.

Comment

Original inlägg av Frenzy
                  Har själv fått medföljande program att funka utan problem. Använder kameran även i MSN Messenger utan några problem.
                  Jag hittade vilket program man skall få med just den kameran så nu funkar det fin fint!

Comment

Fungerar även i windows 2000 för dom som undrar.

Comment

varför får jag det inte att funka? står bara att "Den angivna platsen innehåller ingen maskinvaruinformation."
                      Verkar skummt.. nån annan med det problemet? eller äre bara jag som är dum i huvet vilket jag misstänker att jag är.. =P
                      .::Lampan::.

Comment

Jag har försökt men det fungerar inte. Det står att 'Den angivna platsen innehåller ingen maskinvaruinformation' och så har jag försökt med massa konstiga saker men inget funkar. Vad ska jag göra?

Comment

Original inlägg av Frenzy
                          Vad använde du för kamera i jämförelsen?

Comment

logitech traveller;

Comment

Ska jag använda mig av installern?

Jag är dum!
                              Så jag ska bara ta och installera drivaren? och sen ska det fungera? eller ska jag bara ta INF filen och lägga någonstans?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X