Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med kontrollerport 2

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med kontrollerport 2

Beställde nyligen ett begagnat ps2 v9/10 samt ett nytt dms4 ezi lite. Det första jag gjorde när jag fick hem sakerna va att kolla så allt stod okey till. Kabel, kontroll, ljud och konsoll kollades. När allt såg okey öppnade jag lådan och stoppade in chippet. Allt funkar helt okey tills jag och kompisarna provar att spela tekken 4 på två. Även om jag har två kontroller i så funkar det inte att spela på två. Båda dosorna lyser och får ström men det går som sagt inte att spela två. Provade även med burnout 3 och har fortfarande samma problem. Finns det något sätt att undersöka vad som kan vara fel?

Alla råd uppskattas!

Tack på förhand
    Gabriel

Kolla säkringar och flatkablar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Vilka säkringar? och hur ska jag undersöka flatkabeln. Den ser okey ut men kanske vore det en idé att vända på den. Funkar då kontrollerport 2 men inte 1 så vet jag juh att det är kabeln det är fel på?

Comment

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=3473
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Borde det inte fungera med att använda en multitap? jag är lat och köper isf en idag!! Den använder juh bara port 1 och man borde juh då kunna spela flera även om porten på ps2:an inte funkar?

Tack på förhand
          Gabriel

Comment

Nej, det fungerar bara med spel som har stöd för multitap

Comment

Jag har hittat felet. Det är endast kontrollerporten som är sönder. Men när jag endå har en defekt kan jag likväl försöka laga den själv tänker jag... om jag ändå måste köpa en ny. Men hur får jag loss plasten från kretskortet? Så man kan se eventuella fel?

Edit!
              lokaliserade felet och .. efter lite noggrann undersökning fann jag att ett ben bakom kontakten på kontrollerporten var sönder. Hade dock ingen bra lödstation hemma så tog en kniv som jag använde för att trycka ner benen på. Tillfällig lösning, har beställt en ny kontrollerport från psxcare, men det funkar iaf.
              Last edited by Sparkie; 2005-03-08, 02:00.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X